Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Igazságtalan versenyhátrány volt Kolosi Péter, az RTL Klub vezérigazgató-helyettese szerint, hogy a két nagy országos tévécsatorna eddig nem szedhetett díjat a még kábeltévék terjesztőitől is, azaz nem részesedett a kábeldíjakból - derül ki a vezető Népszabadságnak adott interjújából. A régi modell, amely szerint a nagy csatornák kizárólag a reklámbevételekből éltek, már nem tartható fenn - tette hozzá.

Az utóbbi években nagyjából 40 százalékkal zsugorodott a reklámpiac. Az országos tévékből sok pénz áramlott át a kábelcsatornákhoz, miközben ezek eddig is részesedtek a kábeldíjakból.

Kolosi szerint már régen nem a két nagy versenye, hanem a több mint 110 csatorna versenye zajlik a magyar piacon. Hétköznapokon általában kétszeres, sokszor négyszeres a különbség az RTL Klub javára a TV2-vel szemben. Ilyenkor az utóbbi csatorna az RTL valamelyik kábeladójával, a Coollal vagy a Film+-szal versenyez.

Emiatt értelmetlennek látták, hogy invesztáljanak a hét végi nézettség megszerzésébe. Így versenytársuk el tudott vinni néhány szombatot és a 17 idei vasárnapból az elmúlt négyet.

A tévés főnök szerint a nyár első fele a foci-Eb-ről, a második az olimpiáról fog szólni, ami esélyt ad az állami csatornáknak, ősszel azonban a semminél is kevesebb esélyt adnak versenytársuknak. Újra lesz X-Faktor, Big Brotherrel felturbózott ValóVilág valóságshow, meg minden.