Szinte senki sem akar kimaradni a forintosításból

A devizás autó- és személyi hiteles ügyfelek elenyésző hányada kérte a forintosítás mellőzését, annak ellenére, hogy sokaknak nőtt a törlesztőrészlete - írta a Világgazdaság.
Napi.hu, 2016. január 18. hétfő, 10:22

Bár sokaknál nőtt a törlesztőrészlet, a személyi és autóhitelesek zöme nem kérte a szerződésmódosítás és a forintosítás mellőzését a finanszírozó pénzügyi intézménynél - írta a lap.

Erre a forintosításról és szerződésmódosításról szóló levél kézhez vételét követő 30 napon belül van lehetőség, és tekintettel arra, hogy ezt a dokumentumot a hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások a jogszabályok szerint december 15-ig postázták, a legtöbb ügyfél esetében a napokban le is járt a határidő.

Az MKB-nál több mint 6 ezer szerződést érintett a forintosítás, az állomány meghaladta a 7 milliárd forintot, és a szerződések körülbelül felénél emelkedett is a részlet átlagosan 12 százalékkal. Mindennek dacára a kliensek csupán 2,5 százaléka döntött úgy, hogy nem kér az átváltásból.

Az UniCreditnél 800 személyi kölcsönt érintett most a forintosítás, ezek ötödénél nőtt a törlesztő, igaz, átlagosan csupán 1800 forinttal, és közülük senki sem kérte a forintosítás mellőzését. A K&H-nál 9 ezer ügyfélnek küldtek levelet, és nem egészen a tizedüknél emelkedtek a részletek, a növekedés 7,54-24,98 százalék között volt, közülük 50-en kérték a forintosítás mellőzését. A CIB Lízingnél 15 ezer, a CIB Banknál mindössze 130 szerződést módosítottak, a lízingcégnél ezeknek csupán a töredékénél nőtt a részlet, a banknál pedig minden hitelesnek csökkentek a terhei. A lízingcégnél a részletek kizárólag az úgynevezett maradványértékesítéses konstrukcióknál emelkedtek, és az ügyfelek 3 százaléka kérte eddig a forintosítás mellőzését. A Budapest Autófinanszírozási Zrt. 14 ezer ügyfélnek küldött levelet, eddig a kliensek elenyésző hányada kérte a forintosítás mellőzését - ríta a Világgazdaság.

HOZZÁSZÓLÁSOK