Gyakran ismételt információ, hogy hét fokos napi átlaghőmérséklet mellett már nincs szükség a téli gumikra, így a meleg napok beköszöntével eljött a csere ideje. A téli abroncsok lágyabbak, mint a nyáriak, könnyebben túlmelegszenek, így kevésbé tapadnak a meleg aszfalton, valamint jobban is kopnak. Emellett a télen hasznos, sűrűbb abroncsmintázat miatt sokkal kisebb a tapadó felületük, mint a nyári gumiknak. Egy gumiabroncs átlagosan 40-60 ezer km futás alatt használódik el teljesen, ezért a nyári gumik felszerelése előtt érdemes megvizsgálni a mintázat profilmélységét, és 3 mm alatt már inkább új abroncs vásárlása javasolt a régi, kopott gumi felhelyezése helyett.

A tavasszal hagyományos gumicserén túl arra már kevesebben gondolnak, hogy a téli közlekedés nagymértékben igénybe veszi az autók egyéb részeit is, hiszen a havas utakra szórt só és homok kárt tehet a gépkocsiban, roncsolhatja az alkatrészeket és a fényezést. A flottakezelő szerint érdemes elvégeznünk vagy elvégeztetnünk egy kisebb tavaszi karbantartást a gépjárműveken, amivel hosszútávon nem várt bosszúságoktól kímélhetjük meg magukat.

Mivel télen nincs szükség a légkondicionáló berendezésre, a tavaszi használat előtt nézessük át szakemberrel, ha szükséges, cseréltessük ki a szűrőjét. Számos hűtőrendszerrel kapcsolatos probléma a hűtő körüli, rossz szellőzésből adódik. Így rendkívül fontos, hogy a nyári szezon előtt megszabaduljunk a levelektől és más szennyeződésektől, melyek felgyűlhettek a hűtőbordák között vagy a klíma kondenzátorában. Fontos a hűtősapka ellenőrzése is, ugyanis az állandó hő miatt - amelynek ki van téve -, a belső gumitömítés berepedezhet, deformálódhat, károsodhat és idővel a sapka fémrugója is gyengülhet. Hasznos a futóművek átvizsgáltatása és beállíttatása, valamint az első és a hátsó ablaktörlők cseréje is, ha a rajtuk levő gumi állapota indokolja.

A tavaszi nagytakarítás jelentősen megnövelheti az autó alvázának és karosszériájának élettartamát is, így érdemes nagynyomású mosóberendezéssel eltávolíttatni a sós szennyeződést az autó aljáról, a kerékjáratokból, a felniről és a motortérből egyaránt.