BUX
38226

Távozik az Origo főszerkesztője (frissített)

A menesztés hátterében politikai nyomás állhat a kormányzatot érintő cikkek miatt, a hivatalos bejelentése szerint közös megegyezésről van szó.

Napi.hu, 2014. június 3. kedd, 08:13

Váratlanul felmondtak az Origo főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. A 444.hu úgy tudja, hogy több ügyben is feszültség volt a szerkesztőség és a tulajdonos között, és a menesztés hátterében politikai nyomás állhat a kormányzatot érintő cikkek miatt.

A 444 szerint érezhető feszültséget okozott a szerkesztőség és a tulajdonos körül például az, hogy a választások idején az Origo (más lapokkal együtt) szolidaritást vállalt a 444, a Cink, a Hír 24 és a Magyar Narancs mellett, miután ezeket a lapokat nem engedték be a Fidesz választási rendezvényére. Az utolsó csepp azonban - bár ezt felmondásakor a 444.hu információi szerint hivatalosan nem mondták ki - Pethő András cikkei voltak Lázár János kétmilliós hotelszámlájáról (amiről egyébként csak peres úton sikerült adatokat szerezni).

Sáling 2002 óta dolgozott a lapnál és tavaly november óta volt főszerkesztő.

Az Origo Zrt. közleménye szerint a portál a változó médiafogyasztási szokásokhoz alkalmazkodva nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az integrált tartalom előállítás stratégiájának megvalósítására, ezért átszervezi az eddigi tartalomirányítási szervezetét.

Sáling Gergő, az Origo.hu főszerkesztője közös megegyezéssel távozik a médiavállalattól, Magyarország piacvezető online portáljának szerkesztőségi irányítását pedig Pálmai L. Ákos veszi át. Sáling Gergő az Origo.hu csapatához 12 éve csatlakozott újságíróként, főszerkesztőként 2013 novembere óta irányította a szerkesztőség munkáját.

Pálmai L. Ákos négy éve dolgozik az Origo Zrt. Televíziós és Webvideó üzletág irányítójaként. Ez idő alatt stabilizálta, majd bővítette a médiavállalat kábeltelevíziós piaci részesedését, kreatív tartalmi és üzletfejlesztési modelljei hozzájárultak a vállalat eredményességéhez - fogalmaz a közlemény.

Később az Origo azt is közölte: a leghatározottabban cáfolják, hogy a ma reggel bejelentett főszerkesztő váltás mögött bármilyen politikai ok vagy nyomás gyakorlás húzódna meg.