Több százezres kártérítést kaphat, ha késett a gépe - mutatjuk, hogyan

Ha a nyári szabadságukat külföldön tervezik, és ehhez repülőre is ülnek, akkor nem árt megfogadni néhány hasznos tanácsot, hogy tisztában legyenek jogaikkal, és mit tegyenek, ha a légitársasággal akadna gondjuk - hívja fel a figyelmet a hirado.hu.
K. Kiss Gergely, 2017. augusztus 7. hétfő, 19:03

A portál az egyik kellemetlenül járt utas Nemes Péter, aki kollégáival 4-5 órás csúszást követően érkezett csak meg Ciprusra, emiatt üzleti útja programjának jelentős részéről lemaradt. Ugyanakkor elég volt egyetlen felszólítást kiküldenie az erre szakosodott cégnek, és máris fizetett a légitársaság. Péternek és kollégájának ugyanis 540 euró, több mint 160 ezer forint kártérítés járt a járattörléssel járó komplikált utazás miatt - számolt be a portál.

Hogy erre jogosult, azt a férfi azonban nem is tudta, hiszen erről a légitársaság sem tájékoztatta. Péter azonban megtalálta a Flight-Refund szakmai csapatot, amely a repüléskor felmerülő kártérítési igények behajtására szakosodott. (Tavaly ősz óta számos légi utasok jogvédelmével foglalkozó cég terjeszkedik hazánkban így a Claim It nevű belga vállalkozás és a magyar tulajdonú Flight Refund).

6000 euró is járhat

Háromféle kártérítési lehetőség közül választhatunk: az egyik, ha 3 órán túl érkezik meg a járat, a második eset törlés esetén kerül kifizetésre, a harmadik eset pedig a túlfoglalás. A kártérítés összege távolság függő, 3000 kilométer felett akár 600 euró is járhat, ha jogos az utazással kapcsolatos kárigény.

A túlfoglalással kapcsolatban arra hívják fel a figyelmet, hogy ilyen esetben mindenképpen a reptéren kérjünk jegyzőkönyvet, mert ez a legnehezebben bizonyítható eset.

Így előzhetjük meg a kellemetlenségeket

Mielőtt a cég elvállal egy ügyet, alaposan megvizsgálja, hogy sikeres lehet-e a kártérítési eljárás. Ha igen, belevágnak, és az utas a későbbi kártérítésből fizeti az ügyintézést, ha nem járnak sikerrel, akkor az egész procedúra ingyenes volt. Ám ha előre gondolkozunk, magunkat is megkímélhetjük néhány kellemetlenségtől már az utazás tervezésekor.

Nem árt tudni, hogy otthonról, az utazás előtt 12 órával a reptéri parkoló helyet is le lehet foglalni. Péternek viszont nem a felkészületlensége miatt idegeskedett a reptéren, hanem az őt reptető légitársaság miatt - és nem csak az volt a probléma, hogy törölték a járatát, és később ért Ciprusa, hanem hogy így a munkájában hátráltatták.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

AntaErzsi, 2017.08.08 14:11

Nekem a flight refund segített behajtani 540? kártérítési összeget. Elsőre én próbáltam de elhajtott a légitársaság, hogy nem fizet. Ügyvédet nem akartam mert túl drága lett volna. Szerencsére, ők sikerrel behajtották a nem kevés pénzt ezért mindenkinek ajánlom őket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html