BUX
39279

Több wc-papírt vettünk

Értékben stabil a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma, a mennyiséget tekintve azonban egy százalékkal csökkent az első félévben az előző év első félévéhez képest - közölte a Nielsen piackutató vállalat az évi 300 milliárd forintot meghaladó piacról.

NAPI, 2010. augusztus 5. csütörtök, 18:05

Közleményük szerint az általuk mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első féléves forgalma meghaladta a 145 milliárd forintot.

A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, szappan, továbbá arc- és szemránckrém, rovarirtó és borotvakészülék bolti eladása az első félévben az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

A bolttípusok között erősödött a drogériák pozíciója, forgalmuk értékben 4, mennyiségben pedig 3 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban.

A fogyasztók jelentős része részesíti előnyben a kereskedelmi láncok nagy eladóterű üzleteit, így a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké - írja a Nielsen.

A hipermarket stabilan tartja vezető pozícióját, az értékben mért eladásokból 38 százaléka jutott erre a bolttípusra hasonlóan. A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27 százalékra nőtt egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom mintegy kétharmadát. A szupermarketet és a diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres kereskedelmi csatorna részaránya stabilan 18 százalék.

A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil, csak az 50 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok mutatója lett 1 százalékponttal alacsonyabb, és csökkent 3 százalékra.