A forgalmi lista második helyezettje változatlanul a Coop, a dobogó harmadik fokára viszont a Spar került 2016-ban, megelőzve a CBA-t - írja az MTI.

A munkaerőhiány 2016-ban még inkább éreztette hatását, mint előző évben, azonban a vasárnapi boltzár visszavonása, a családokat segítő kormányzati intézkedések, az áfakulcs csökkentése egyes termékek esetében, továbbá az alacsonyan maradt infláció összességében élénkülő vásárlási kedvet eredményezett - írta Hermann Zsuzsanna, a 2016-os FMCG kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap főszerkesztője közleményébe. Ennek következtében szinte minden egyes kereskedelmi lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest.

A kiskereskedelmi üzleti rangsor alapján 2016-ban az első a Tesco volt, 787,7 milliárd forintos becsült bruttó forgalomra tett szert, a vállalat bruttó forgalma 2015-ben 758,9 milliárd forint volt.

A második helyen továbbra is a Coop található 582,0 milliárd forintos bruttó forgalommal, a társaságnak 2015-ben 571,0 milliárd forintos bruttó forgalma volt.

A lista harmadik helyére, megelőzve a CBA-t a Spar lépett 516,5 milliárd forinttal, a vállalat tavalyelőtti bruttó forgalma 491,1 milliárd forintot tett ki.

A negyedik a rangsorban a CBA, amelynek múlt évi bruttó forgalma 503,0 milliárd forintra csökkent a 2015-ös 509,0 milliárd forintról.

Az ötödik a toplistán a múlt évi becsült bruttó forgalma alapján a Reál 390,4 milliárd forinttal;

hatodik a Lidl 383,7 milliárd forinttal;

hetedik az Auchan 350,4 milliárd forinttal.

Nyolcadik a Penny Market 233,3 milliárd;

kilencedik az Aldi 167,8 milliárd;

tizedik a dm Magyarország 85,5 milliárd,

a tizenegyedik pedig a Rossmann 68,0 milliárd forintos bruttó forgalommal az FMCG 2016-os toplistán.