A GVH 10,4 millió forintra bírságolta a Proholiday Kft.-t, amely megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlatával - adta hírül a hivatal.

A cég 2012 januárjától valótlanul sugallta, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik. Az sem volt igaz, hogy a továbbértékesítési szolgáltatásnak, illetve a másodlagos értékesítés eredményességének feltétele, hogy a fogyasztó megvásárolja a vállalkozás egy (újabb) termékét. A cég nem mondott igazat a meglévő üdülési jogok értékesítésének eredményességéről a szóbeli megbeszélések alkalmával, illetve információs füzeteikben is téves információk szerepeltek az árról, a "beszámításról" és a kedvezményekről.

A vállalat 2012 októberétől hamis benyomást keltett az áruvásárlási hitellel kapcsolatban, azaz valótlanul állította, hogy a hitel hamar visszafizethető, mivel az üdülési jogok értékesítése meghatározott időn belül megvalósul. Az üdülési jog  továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok olyan fogyasztóknak szóltak, akik már rendelkeztek üdülési joggal, és e jogukat értékesíteni szándékozták. Azonban a  Proholiday Kft. a jogok továbbértékesítésére nem tett lépéseket - csak ezt a látszatot keltette - írja a GVH.

A Cofidis megúszta a büntetést

A GVH elfogadta a finanszírozó Cofidis vállalásait, így velük szemben nem állapított meg jogsértést és bírságot sem szabott ki.

A cégnek átlagosan, éves szinten 25 százalékról 16 százalékra kell csökkentenie azon ügyfelei kamatterheit, akik a Proholiday Kft.-től Cofidis áruhitelből vásároltak üdülési jogot. A cég nem köthet a jövőben szerződést olyan cégekkel, amelyek üdülési jogok értékesítésével foglalkoznak.

Hogy miért nem büntette meg a céget a GVH, azt azzal magyarázta, hogy kötelezettségvállalással hatékonyabban érhető el, hogy egy vállalkozás összhangba hozza magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, és a döntés egyúttal iránymutatást ad más piaci szereplők számára.