Új autóipari cég jön Magyarországra (bővített)

A dél-koreai Daejung első, 4700 négyzetméteres magyarországi gyártóbázisát az Europolis Park Budapest M1 ipari és logisztikai parkban nyitja meg, Pátyon - közölte a CBRE kereskedelmi ingatlan-tanácsadó társaság.
Napi.hu, 2015. január 19. hétfő, 08:47

A Céginfo.hu szerint a főtevékenység szerint elektronikai alkatrészeket gyártó Daejung Hungary Kft.-t 2013-ban alapították, a félmillió forint jegyzett tőkéjű céget 100 százalékban a szlovákiai (Máriatölgyes - Dubnica Nad Váhom) bejegyzésű Daejung Europe s.r.o. tulajdonolja. A cégnek 2013-ban sem bevétele, sem költsége nem volt, nullszaldóval zárta az évet.

A cég jelenleg egy fő munkavállalót foglalkoztat, de az interneten elérhető álláshirdetések alapján épp termelési vezetőt, minőségbiztosítási vezetőt is keresnek abba a pátyi üzembe, ahol főként autók légkondicionáló berendezéseinek PVC-alkatrészeit gyártják majd.

A 2013-as jelentéshez fűzött kiegészítő melléklet érdekessége, hogy - a dokumentum megfogalmazása szerint - az eddig üzleti tevékenységet nem végző társaság "célja Komáromban egy elektronikai gyár beüzemelése, melyet vélhetően 2015-ben fog elindítani".

A koreai társaság egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy Szlovákiában is bővíti tevékenységét. Az akkori közlés szerint a nyugat-szlovákiai Nová Dubnicában (Újtölgyes) - a meglévő gyártól 6 kilométerre - húznak fel hárommillió eurós beruházással egy üzemet. Az elméletileg idén márciusban elinduló építkezés nyomán létrejövő létesítmény révén még több alkatrészt szállíthat a társaság a Kia és a Hyundai szlovákiai üzemeinek, továbbá az eddigi 250 dolgozón felül további 70-100 főnek adhat munkát.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

unortodox, 2015.01.19 13:04

...jó hírek nekünk is ,és a felvidéli magyaroknak is ....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

htszht, 2015.01.19 12:08

Köszönjük SNB! Ez csak a kezdet...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ferences, 2015.01.19 11:57

@gitar53: Miért menne valaki az ország leglepusztultabb részére, ha más gyárak közelébe, kiépítettebb helyen, vagy export területhez közelebb talál magának telepet? Nekem sem tetszik, hogy a környékemről tömegével költöznek be a szakemberek Pestre, vagy Szegedre. A volt osztálytársak és barátok javarészt multiknál dolgoznak és szintén elhagyták a Duna-Tisza közét, de ez az élet rendje.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gitar53, 2015.01.19 11:11

Azért az lenne az ésszerű ha ezek a cégek most már borsodban telepednének meg!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.01.19 10:49

Én meg nem vagyok a nemzetközi multik feltétlen híve, de a "Nem közmunka..csak a teher "közös"..azt a nép fizeti. 5 év adómentesség,"-féle primitív ostobaságok elég bosszantóak.
Miért fej egy sokmilliárdos - vagy mondjuk pl az Audi esetében több ezer milliárdos termelő beruházásnak adott adókedvezmény.
1. a beruházás nélkül se lenne nyereségadó bevétel
2. az ilyen beruházás nem kiszorítja a piacról a magyar vállalkozásokat hanem beszállítóként helyzetbe hozza őket
3. Maradjon példa az Audi: az évi 100 milliárd körüli nyereségre nyújtott adókedvezmény nagyjából 16 milliárd forint. A 11 ezer alkalmazott évi bértömege járulékokkal 40-60 milliárd, ennek adó és járulékvonzata 20-30 milliárd, önmagában több mint a kedvezmény. De e mellett még legalább 5 féle címen csorog vissza pénz a költségvetésbe.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html