BUX
40143

Új kiadóhoz került a Népszava

Bejegyezte a médiahatóság a Népszava kiadóváltását: a napilap kiadói joga a XXI. század Média Kft. nevére került a Népszava Lapkiadó Kft.-től - értesült a hvg.hu.

Napi.hu, 2016. december 8. csütörtök, 12:00

Az újság alapítói joga - ami gyakorlatilag a tulajdonjogot jelenti - ugyancsak a XXI. század Média Kft.-hez került a korábbi gazdától, a Puch László volt MSZP-pénztárnokhoz köthető svájci TGD Intermedia SA-tól, amely már évek óta szabadult volna a Népszavától - olvasható a hvg.hu-n.

A Népszava Lapkiadó októberben jelentette be, hogy a liechtensteini székhelyű XXI Century Invest AG vásárolja meg a napilapot és a Geomédia-csoport médiaportfólióját: a Szabad Föld és a Vasárnapi Hírek hetilapot, valamint a kiadó magazinjait. Azt is közölték, hogy a vevő egy bejegyzés alatt lévő (azóta már bejegyzett) projektcég, amely Kelet-Közép-Európában többféle befektetéssel rendelkező, külföldi magánszemélyek érdekeltsége. A XXI Century Invest AG képviselőjeként Daniel Vogt írta alá a szerződéseket.

A XXI. század Média Kft. a lap alapítói-kiadói jogát szerezte meg, nem a Népszava Lapkiadó Kft.-t. Az ügyletre a tulajdonos Geomédia Kiadói Zrt. szeptemberben megalapította a XXI. század Média Kft.-t. - derül ki a Céginfo.hu adataiból.

A hvg.hu híre szerint a Vasárnapi Hírek esetében levédették a vasarnapihirek.hu, vhirek.hu, vho.hu, vhonline.hu neveket is. Az újságok baloldali szellemisége várhatóan megmarad, az átszervezéseket Gál J. Zoltán, a Vasárnapi Hírek főszerkesztője, egykori MSZP-képviselő vezényli majd. A Népszava, ha továbbra is hozzá húznak a bezárt Népszabadság olvasói, hamarosan a legnagyobb példányszámú országos közéleti napilappá válhat - jegyzi meg a hvg.hu.