Az új nyomtatványok külön kezelik azt, amikor az adós maga indítja meg az eljárást, és azt, amikor a hitelezők lépnek. A dokumentumok kitöltése viszonylag egyszerű lesz, a céges alapadatok mellett ugyanis lényegében csak igen-nem kérdésekre kell válaszolni. Ha az adós maga nyújtja be a kérelmet, egy saját anyagi helyzetét taglaló nyomtatványt is ki kell hogy töltsön. Ebben fel kell tüntetnie az egymillió forint feletti tárgyi és pénzügyi eszközeit, emellett be kell számolnia követeléseiről és kötelezettségeiről is. Szintén szeptember elsejétől kell alkalmazni az új rendszer szerint felépülő cégbejegyzési nyomtatványokat. Itt nem történt alapvető változás a jogszabályban, a módosulás inkább az eljárásrenddel van kapcsolatban. Az alapvető adatok mellett – a cég elnevezése és székhelye – ugyanis az adóhatóság részére is ki kell tölteni néhány oldalt. Ezeken az oldalakon az áfafizetési módokról, közösségi adószám kéréséről kell adatot szolgáltatni, emellett a főtevékenység TEÁOR-besorolását is itt kell feltüntetni. A cégbejegyzési kérelmekhez kapcsolódó szerződésminták mindegyike új formát kapott, a nyomtatványok leginkább az adóbevallások és egyéb, az adóhatóság által alkalmazott dokumentumok formájának felelnek meg. Természetesen a cégbejegyzési kérelmek mellett a változásbejegyzési nyomtatványok is új arculatot kaptak.