Befejeződött az M0 déli szektor bővítésének utolsó üteme, szombaton adják át az 51. számú főút - M5 autópálya között, új nyomvonalon épített 6,3 kilométer hosszú szakaszát. A beruházás az EuroAszfalt Kft. és a Lavinamix Építő Kft. kivitelezésében valósult meg, s tíz milliárd forintba került.

Júniusban adták át az M0 autóút M6-51. számú főút közötti 11 kilométer hosszú, kibővített szakaszát, vagyis a korábbi kétszer két sáv helyett immár háromszor három sávos pályát használhatnak az autósok (ami mellett egy-egy leállósáv is található). Szeptember közepéig azonban az egyik oldalon - terelés miatt - csak két sávon használható az említett szakasz.

A kivitelező kiszélesítette a sávokat, összesen 25 kilométer zajvédő falat telepített. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd. A teljes beruházás 34 milliárd forintba került, ami tehát magában foglalja a hidakat, ezek építése 16 milliárdot vitt el a 34 milliárdból. A beruházás a Közgép Zrt., az A-Híd Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. és a Colas Hungária Zrt. kivitelezésében valósult meg.

A munkálatok befejeztével az autóút az M7 és M5 autópályák között mindkét irányban három forgalmi sávossá válik, egy-egy leállósávval. Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósult meg, egy éves csúszással, hisz eredeti átadási határidó 2012 júliusa lett volna.

Az M0 útgyűrű déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta.

A beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak.