Az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte meg a Diákhitel Központ (DK) Zrt. gyorsított, meghívásos közbeszerzési eljárását, amelyet médiatervezési, médiavásárlási és ügynökségi szolgáltatások ellátására írt ki nettó 55 millió forint keretösszegben - derül ki az eredményről szóló közbeszerzési hirdetményből. A 2002-ben alapított cég Somogyi Miklós ügyvezető kisebbségi, valamint 2010 júliusától Patonai Péter többségi tulajdonában van. Patonai az állami Magyar Fejlesztési Bank Zrt. elnök-vezérigazgatója volt az első Orbán-kormány idején.

A közbeszerzésen ajánlatot tett az I.M.G-n kívül az Addict Interactive Kft. is. Az utóbbi a honlapja szerint fullservice interaktív reklámügynökség, szintén 2002-ben alapították. Az Opten cégtárának adataiból kiderül, hogy a társaság többségi tulajdonosa a Cipruson bejegyzett Spinline Media Group Ltd. (korábban a két ügyvezető, Darázs Attila és Gönczi-Kovács István volt bejegyezve tulajdonosként), továbbá közel 22 százalékos részesedéssel rendelkezik benne Straub Elek, a Magyar Telekom egykori elnök-vezérigazgatója többségi érdekeltsége, a Südwind Zrt.

A DK július elején hozta meg döntését, az uniós közbeszerzési értesítőben azonban csak most, augusztus közepén jelent meg az eredményről szóló tájékoztató. A gyorsított eljárás alkalmazását azzal indokolta a DK, hogy az e faladatokra szóló szerződései lejárnak, az új beszerzés forrása viszont korábban nem állt a rendelkezésére, így az nem tudta volna előbb meghirdetni. A sürgősség miatt így a legrövidebb lebonyolítási idejű eljárástípust, a gyorsított meghívásos eljárást választotta.

Az I.M.G a közelmúltban eredményesen szerepelt a Központi Statisztikai Hivatal nettó 177 millió forint keretösszegben kiírt médiatenderén is. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium nettó 272 millió forintért kötött szerződést a céggel médiastratégia kidolgozására és megvalósítására. Megnyerte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Új Széchenyi-terv pályázatainak meghirdetéséhez kapcsolódó médiafeladatokra kiírt eljárást is, nettó 25 millió forintért. A Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. hirdetéseit nettó 21 millió forintért helyezi ki  cég.

Az I.M.G. nyerte meg májusban a Café Médiával közösen a Mol Nyrt. meghívásos médiatenderét is - számolt be róla korábban a Kreatív Online. A cég nyerte meg tavaly a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. közzétételi kötelezettségével kapcsolatos médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása kiírt közbeszerzését is, nettó 80 millió forintos kerettel.