Nem okozott meglepetést az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) gyorsított közbeszerzési eljárásának eredménye, a Lehet Más a Politika (LMP) által is kifogásolt kommunikációs tendert egyedüli ajánlattevőként a Bell and Partners Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (BP) nyerte meg - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben (TED) megjelent tájékoztatóból. A szerződés előzetesen becsült értéke nettó 716,1 millió forint volt, s a végösszeg is pontosan ennyi lett. (Azaz egészen pontosan a rendelkezésre álló keret nettó 477,4 millió forint, ami a teljesítés során 50 százalékkal bővülhet.)

A hulladékkezelést irányító állami ügynökség kommunikációs feladatainak ellátására szóló, gyorsított közbeszerzési eljárás kiírása augusztus 17-én, pénteken jelent meg a magyar Közbeszerzési Értesítőben (KÉ), a jelentkezési határidő pedig a háromnapos hosszú hétvége után, augusztus 21-én járt le (az uniós értesítőben augusztus 16-án). A hirdetményből az is kiderül, hogy a felhívást az OHÜ augusztus 10-én küldte el a KÉ szerkesztőségének. Az OHÜ augusztusi közleménye szerint ők a közbeszerzési jogszabályoknak megfelelően jártak el a tender kiírásakor, annak tervezett megjelenéséről már hónapokkal korábban tudhattak az érdekelt ügynökségek.

A BP a kormányváltás óta többmilliárdos állami megrendelésekhez jutott, többek közt tavaly októberben megnyerte a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. kommunikációs feladatok ellátására kiírt közbeszerzését, nettó 396 millió forint keretösszegben. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) is a céget választotta tavaly áprilisban a médiatervezési és - vásárlási, reklámügynökségi és online kommunikációs feladatok elvégzésére kiírt tenderén, a keretösszeg itt bruttó 600 millió forint volt (nettó 480 millió).

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2010 április végén a BP és az Issues Managament Kft. konzorciumát hirdette ki győztesnek a közutak és vasutak fejlesztésével kapcsolatos beruházásokat támogató pr és médiavásárlási feladatok ellátására kiírt közbeszerzésén. A cégek egy pr cikk megírását és megjelentetését nettó 200 ezer forintért vállalták, a médiafigyelést havi 600 ezerért, a közvéleménykutatást darabonként 600 ezerért, míg a kríziskommunikációs szolgáltatást egyenként 3 millió forintért.

74 milliós osztalékot fizettek

Kiugró évet produkált a BP 2011-ben, nettó árbevétele közel duplájára nőtt az előző évinek, 1,6 milliárd forintra, üzemi eredménye pedig 24 millióról 92 millió forintra. A cég adózott eredménye mintegy 80 millió forint lett, amiből 74 milliót osztalékként kifizetettek a tulajdonosnak - derül ki a KIM e-beszámoló portálján közzétett beszámolóból. A nagykovácsi székhelyű, reklámügynökségi tevékenységet folytató BP-t 1997-ben alapította Viszkei András ás Viszkei Márton - az utóbbi személy 2011 márciusában kiszállt a cégből, jelenleg az ügyvezető-tulajdonosa Viszkei András.

A BP alapította 2005-ben a közterületi reklámmal foglalkozó Euro Publicity Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t, Viszkeiék 2005 és 2008 között voltak tulajdonosok a cégben, majd a svájci Media und Marketing Group AG-t követően 2011 októbere óta Simicska Lajos Fidesz-közeli üzletember a 100 százalékos tulajdonosa - derül ki az Opten cégtárának adataiból.

Bell and Partners Kft.-adatok

201120102009
Értékesítés nettó árbevétele1 594,7826,1144,0
Üzemi eredmény91,823,85,7
Adózás előtti eredmény89,119,31,2
Mérleg szerinti eredmény6,419,30,6
Adózott eredmény80,319,30,6
Befektetett eszközök47,918,329,0
Forgóeszközök251,8363,860,7
Saját tőke3,0
30,311,0
Osztalék73,8
--
Kötelezettségek320,7
357,1
78,8
Forrás: Opten

A kormányváltás utáni állami kommunikációs és pr tendereket leggyakrabban a Bell and Partners, az I.M.G. Inter Media Group Kft. és a Young and Partners Kommunikációs és Tanácsadó Kft. nyerte meg.