Újabb, nettó 75 milliárd forint keretösszegű útfelújítási munkát osztott szét a Magyar Közút Nonprofit Kft. - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. A feladat elvégzésére kiírt közbeszerzés érdekessége, hogy ugyanaz a hét cég nyerte meg (a Közgép Zrt., a Strabag Általános Építő Kft., az EuroAszfalt Kft., Duna aszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., Colas Út Zrt. és a He-Do Kft.), amelyek győztek a közútfenntartó 2011 őszén zárult, nettó 90 milliárd forint keretösszegű közbeszerzésén is.

A cégekkel hét régióra osztva, a hazai és uniós forrásból finanszírozott javítási, felújítási, illetve a rendkívüli időjárás okozta burkolatkárok helyreállítására kötnek keretmegállapodásokat, nettó 50 milliárd forint plusz 50 százalék, azaz összesen 75 milliárd forint keretösszegben, 2014. december végi hatállyal. (A keretmegállapodások alapján kötnek majd a konkrét felújításokra kivitelezési szerződéseket a társaságokkal.) A közbeszerzés eredményéről június közepén döntött a Magyar Közút. A Közgép konzorciumának ezúttal négy régióban, összesen 34,2 milliárdos munka jutott.

Csak a hét cég pályázott

Az észak-alföldi régióban a magyar tulajdonú Duna Aszfalt Kft. és a Betonút-cégcsoporthoz tartozó EuroAszfalt Kft. az osztrák érdekeltségű Strabag Általános Építő Kft.-vel közös konzorciuma nyert, megelőzve a francia hátterű Colas Út Zrt.-t. A cégekkel az előzetesen becsült összegen, nettó 11,587 milliárd forintért kötnek megállapodást.

Az észak-magyarországi régióban viszont a Colas Út nyert a magyar tulajdonú, pálosvörösmarti székhelyű He-Do Kft.-vel közös ajánlattevőként, nettó 14,07 milliárd forintért. A másik ajánlattevő itt a Duna Aszfalt és a Strabag Általános Építő Kft. konzorciuma volt.

A délalföldi régióban azonban már nyert a Duna Aszfalt és a Strabag az EuroAszfalt Kft.-vel közös konzorcium tagjaként, nettó 15,105 milliárd forintért, megelőzve a Colas Út Zrt.-t.

A dél-dunántúli régióban nem volt versenytársa a Közgép Zrt. konzorciumának (amit a Közgép mellett a Strabag Általános Építő Kft. és a szintén osztrák hátterű Swietelsky Magyarország Kft., valamint az EuroAszfalt alkot), egyedüli ajánlattevőként nyerte el a nettó 12,51 milliárd forintos útfelújítási munkát.

A közép-dunántúli régióban sem versenyzett senki a Közgép-Strabag-Swietelsky-EuroAszfalt konzorciummal, ott nettó 8,872 milliárd forintos kerettel végezhetik el a munkákat.

A közép-magyarországi régióban azonban már két ajánlattevő közül választották ki a közgépes konzorciumot győztesként, nettó 7,35 milliárd forintért. Mint ahogy a nyugat-dunántúli régióban is két ajánlat közül nyert az ugyanezen négy cég alkotta konzorcium, nettó 5,505 milliárd forintért. Az utóbbi két régióban a Colas Út pályázott még a munkára.

Régi ismerősök

Úgy tűnik, más cégek nem igazán rúghattak labdába, ugyanezek a társaságok nyerték meg ugyanis a Magyar Közút 2011 októberében zárult közbeszerzését is, amelynek nettó 90 milliárd forint volt a keretösszege (nettó 60 milliárd forint, ami plusz 50 százalékkal bővíthető) négy évre vonatkozóan. A közbeszerzés a regionális operatív programok keretében finanszírozott útfelújítások elvégzésére szól, szintén hét régióban, amiből a Közgép konzorciuma négyben (Közép-Dunantúl, Nyugat-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Közép-Magyarország) győzött, összesen nettó 41,25 milliárd forint keretösszegben. A konzorcium tagjai között csupán annyi változás történt, hogy a Közgép, az EuroAszfalt és a Swietelsky mellett a Strabag magyarországi cége még a korábbi nevén, Magyar Aszfalt Kft. néven működött, illetve írta alá a megállapodást.

A He-Do-n kívül szintén ezek a cégek (Közgép, Swietelsky, Colas Út, Euroaszfalt, Duna Aszfalt és a Strabag-érdekeltség Magyar Aszfalt) nyerték meg a Magyar Közút 2011. március végén zárult tenderét is, nettó 14,579 milliárd forint keretösszegben. A cégekkel hét régióra osztva a közutak Útpénztárból finanszírozott "nagyfelületi javítási és útfelújítási feladatainak" elvégzésére kötöttek keretmegállapodást. Ebből a Közgép-EuroAszfalt-Swietelsky alkotta konzorciumnak nettó 4,3 milliárdos megbízás jutott.