Újra díjat kapott az Erste privátbankja

Az Erste Group Bank kapta a legjobb kelet-közép-európai privátbanknak járó elismerést a The Banker és a PWM pénzügyi magazinok versenyén - adta hírül a bank.
Domokos László, 2017. október 29. vasárnap, 19:37

Az elismerést Kállay András, az Erste Bank Hungary Private Banking üzletágának igazgatója vette át Londonban.

A magyar Ersténél kezelt privátbanki vagyon folyamatosan nő, mostanra csaknem a 420 milliárd forintot tesz ki. Az Erste Group privátbankjai a régió hat országában 16 ezer jómódú, összesen közel 17 milliárd eurós vagyont birtokló ügyfelet szolgál ki.

A régió más országaihoz képest a magyar privátbanki piac kifejezetten versengő, és ebben az Erste stabilan a második helyet foglalja el a kezelt vagyon alapján - fogalmazott Kállay András. A privátbanki szektor koncentrálódik, az elmúlt időszakban jelentős mértékben csak a legnagyobb három szereplő tudott növekedni.

A magyar privátbanki ügyfelek átlagéletkora 60 év körül van, ami azt is jelenti, hogy jellemzően most válik aktuálissá a generációváltás azoknál, akiknek a vagyona vagy annak jelentős része cégben testesül meg. A vagyon megőrzése és gyarapítása szempontjából ez most kulcskérdés, amelyben a privátbankároknak és a velük együttműködő szakértőknek fontos szerepe lehet.

Az elmúlt években jelentős külföldön tartott vagyonok áramlottak haza a kedvező adózású adóamnesztia termékekbe. Az Erste tapasztalatai szerint jellemzően Svájcból hozták haza a legnagyobb vagyont mind számszerűleg, mind tranzakciószámot tekintve. A hazautalt vagyon láthatóan az ügyfelek megtakarítási portfóliójának része, ezért különböző befektetési formákba, vagyonkezelésbe áramlik az összeg, sokszor másik adókedvezményt biztosító számlára. A hazahozott pénzeket nagyrészt a bankban hagyták az ügyfelek, pedig az adófizetés után ezt akár el is vihették volna.

A The Banker és a PWM díjának odaítélése előtt a kiválasztás során a privátbanki és vagyonkezelési szegmensből érkezett szakértőkből álló bizottság 60 ország százhúsznál is több bankját hasonlította össze olyan alapvető teljesítménymutatók alapján, mint például a portfóliókezelés, az eszközallokáció, a kockázati audit, a kockázatkezelés, a növekedési stratégiák, az ügyfélszolgálat, az etikai megközelítés, az üzleti modellek, a munkatársak megtartása, valamint az innováció.

HOZZÁSZÓLÁSOK