A nagy volumenű megrendelésnek köszönhetően az üzem a teljes kapacitás elérését követően mintegy 200 dolgozónak biztosít munkát. A NABI ugyanakkor reméli, hogy hamarosan a magyarországi közlekedési vállalatok megrendelései is hozzájárulnak a hazai munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez.

A 2011-ben Kalifornia állam pénzügyi nehézségei miatt Los Angeles szüneteltette autóbuszflottájának megújítását, ezért a NABI a kaposvári üzem termelését felfüggesztette. Az amerikai nagyváros az idei év elején azonban forrásokhoz jutva tovább folytatja tömegközlekedési rendszerének fejlesztését, és ismét a világon egyedülálló NABI CompoBus® autóbuszok mellett tette le voksát - áll a NABI közleményében. Ezzel a nagyváros negyedik alkalommal él opciós megrendelései lehívásával.

Ezzel együtt már összesen közel 2000 kompozit és a cég budapesti üzemében készülő acélvázas NABI autóbuszt működtet a Los Angeles-i közlekedési vállalat. A most megrendelt autóbuszok 45 láb (azaz 13,7 méter) hosszúak lesznek, és városi - elővárosi viszonylatban teljesítenek majd szolgálatot.

További fejlesztések a magyar piacra

A NABI kaposvári üzemében készül a világ egyetlen teljesen kompozit vázszerkezetű autóbusza. Az üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben tették le, és 2002-ben indult meg az üzemanyag-takarékos autóbuszok gyártása. A NABI eddig több mint 5 milliárd forintot fordított a gyár elindítására, és különböző fejlesztésekre, amelyek eredményeképp több mint 500 kompozit autóbusz-karosszériát gyártott és szállított le megrendelőinek. A NABI további típusfejlesztéseket valósított meg 2011-ben.

A NABI Budapesten működő üzeme bemutatta, és sorozatgyártásra előkészítette új NABI Sirius típuscsalád két tagját, a városi, illetve a helyközi autóbuszt - tájákoztatott a cég. A NABI Sirius az európai típusbizonyítvány birtokában mind a magyar, mind az európai előírásoknak megfelel. A járművekbe szerelt 7 literes dízelmotor az EU5-ös normát túlteljesítő EEV besorolásnak is megfelel adalékanyag nélkül, amely várhatóan csak 2013-tól lesz kötelező az Európai Unió területén.