BUX
38034

Újságírókat rúg ki a Magyar Telekom? - német médiavisszhangok

A német, osztrák és svájci országos közszolgálati műsorszolgáltató társaságok által közösen működtetett 3sat kulturális televízió a reklámadóról és az Origo hírportálnál történt főszerkesztőváltásról közölt beszámolót.

MTI, 2014. június 15. vasárnap, 14:45

A ZAPP című műsorban Nyomás - Újságírókat rúg ki a "Magyar Telekom"? címmel sugárzott budapesti riporthoz a műsor honlapján közölt ismertetőben kiemelték, hogy Magyarországon "a közszolgálati médiumokat már régen uniformizálták és kormánybarát magatartásra kényszerítették", és a "vitatott" kormányfő, Orbán Viktor az árpilisi választási győzelme után "láthatóan erősebben támadja a magántulajdonban álló televíziókat és online médiumokat"

A reklámadóval kapcsolatban úgy vélekedtek, hogy az "a fennmaradását fenyegető módon veszteségessé teheti" az RTL Klub televíziót. Az Origónál történt főszerkesztőváltással kapcsolatban hozzátették: felmerül a gyanú, hogy "befolyásos kormánytagok kritikus újságírók eltávolítására használhatták fel befolyásukat".