- Milyen része volt a NAV-zaklatásoknak abban, hogy elvitte Magyarországról cégeinek és alkalmazottainak jelentős részét? Lezárult-e az adóhatóság vizsgálata? Milyen eredménnyel? Mennyit kellett fizetnie, és milyen jogcímen?

- Nem nevezném zaklatásnak, inkább úgy fogalmaznék, hogy egy ekkora nemzetközi vállalatcsoportra talán a hétköznapinál jobban odafigyel az adóhatóság, ami természetes. Az alkalmazottak egy részének Luxembourgba költöztetése pedig nincs összefüggésben a vizsgálattal. Mivel a korábbi informatikai cég alapjaiban megváltozott, és ma már inkább médiaipari vállalkozásnak tekinthető, magától értetődő volt, hogy a nemzetközi megjelenéshez, a fejlődéshez váltani kell.

Az interjú teljes terjedelmében a Napi.hu gondozásában megjelent A 100 leggazdagabb 2014 kiadványban olvasható. A magazin kapható a nagyobb újságárusoknál, postákon, a Shopline-on, a Libri üzleteiben és iPaden is elérhető.

A leggazdagabbakról és a legbefolyásosabbakról részletesen itt olvashat.

A luxembourgi és a Los Angeles-i iroda megnyitása ennek a folyamatnak a része. A NAV vizsgálata egyébként még nem zárult le, így annak kimeneteléről sincs pontos információnk. Mivel az elmúlt években semmilyen elmarasztalást nem kaptunk, egyetlen hivataltól, hatóságtól sem, bízunk az eljárás pozitív végkifejletében.

- Milyen árbevételű és értékű cégek maradtak itt, és miért nem vitte el ezeket is?

- Nem az árbevétel a döntő, hanem az, hogy képesek-e az adott cégek Magyarországon tovább fejlődni, vagy ehhez más európai vagy tengerentúli környezetre van szükségük. Azok a cégek maradtak Magyarországon, amelyek elsősorban az itthoni piacokra termelnek.

Ilyen például a domainregisztrációval foglalkozó DotRoll, vagy éppen a webhostinggal foglalkozó DoclerNet. Azokat a vállalkozásokat érdemes külföldre vinni, amelyek már kinőtték a hazai kereteket, a hazai piacot. Vannak persze olyan vállalkozásaink is, amelyek már most megállnák a helyüket bárhol a világban. Ilyen az egyre több megbízással rendelkező NetLock, vagy éppen a desingbeton gyártásával foglalkozó Ivanka.

Mivel már nemzetközi piacra is dolgoznak, mobilizálhatóak, a sorsukat a fejlődésük státusa dönti el. Magyarországon, az Expo téren található budapesti Docler-központunkban hosszú távon olyan tudás- és innovációs központ létrehozása a cél, amely gyűjtőbázisa lehet az európai fejlesztőknek, kutatóknak, informatikai szakembereknek. Ebben szeretnénk egyfajta integrátor, majd később tudásközvetítő szerepet betölteni. Ehhez nemcsak itthonról, hanem a környező országok egyetemeiről, főiskoláiról is magunkhoz szeretnénk csábítani a fiatal, tehetséges kutatókat, fejlesztőket. Az elvándorolt fiatalok hazacsábításával, Európa szürkeállományának integrálásával, a blue collar szakemberek bevonzásával Magyarország az Európai Unió innovációs és high-tech központja lehet.

- Egyes vélemények szerint csökken a www.jasmin.com népszerűsége és ezzel értéke is. Ön szerint mi a valóság?

- Az internetes üzletben nem szabad meglepődni azon, ha akár ugyanazon a napon lecsökken, majd megduplázódik a látogatók száma. Folyamatosan fejlesztjük az oldalt, ez van, amikor tetszik a látogatóknak, van amikor nem, ráadásul ezen a piacon igen nagy a nemzetközi konkurencia. Éppen ezért olyan új termékeken is dolgozunk, egyebek mellett például a Docler TV-n, amely alapjaiban változtatja meg majd a szórakozni vágyók gondolkodását, eddigi televíziós szokásait. A streaming technológiára építve számos újdonságunkkal lehet majd találkozni az év végig.

jasmin.com

- Nem adta fel az Il Bacio áruházat sem. Elégedett az első néhány hónappal. Úgy hírlik, eladná. Igaz ez?

- Még nincs egy éve, hogy megnyitottuk, máris egyre népszerűbb az Il Bacio di Stile luxusdivat-áruházunk. A patinás Andrássy úti épület forgalmára kedvező hatással lesz, hogy áprilisban megnyitottuk a körpanorámás l'Occhio di Stile éttermünket is. A "stílus szeme" nem csak egy étterem vagy egy bár. Sokkal inkább folytatása mindannak az értékteremtésnek, amely az il Bacio di Stile divatházzal elkezdődött néhány hónappal ezelőtt. Hibátlan kiszolgálás, megalkuvás nélküli minőség barátságos mosollyal tálalva.

Az eddigi visszajelzések alapján azok a vásárlók, akiket már vendégül láthattunk az áruházban, vagy csak szétnéztek nálunk, elégedetten távoztak. Nekünk ez a legfontosabb. Az, hogy valami pluszt adjunk a hozzánk betérőknek. Az Il Bacio di Stile-vel értéket teremtettünk, maradandót alkottunk, számunkra ez is az üzleti siker. Ilyen gyors, kezdeti sikerek után szóba sem került az áruház eladása.

Életút

Autókereskedőből lett informatikai vállalkozó a most 44 éves Gattyán György. Családi cége a 90-es években főleg Skodák adásvételével foglalkozott. Volt olyan hónap, hogy 100 autót értékesítettek.

Az ezredforduló táján indította új vállalkozását, amelyet a valós idejű videostreamingre alapozott. Néhány év és jelentős tőkebefektetés után cége befutott - ma a Docler Holding az ország egyik legprosperálóbb informatikai vállalkozása, amely internetes játékok fejlesztésével és honlapok üzemeltetésével is foglalkozik, ideje nagy részét az Egyesült Államokban tölti.

Arra, hogy miért vitte el cégeit, egy interjúban így válaszolt: "Igen, el kell vinni az aranytojást tojó tyúkot, egy­szerűen azért, mert ha itt marad, meghal. Ha Magyarországon maradok, akkor ez a vállalkozás két éven belül befuccsol. Ahogyan a MySpace. Amikor elkezdtük, olyan weboldalak vezették a piacot, amelyek mára sehol sincsenek. Nem újítottak, és a felhasználók egyik pillanatról a másikra otthagyták őket. Nem arról van szó, hogy én elviszek valamit. A vállalkozásom egy része itt elfáradt. Kifulladt. Vége. Vagy máshol felépítem megint a nulláról, vagy nem lesz semmim."