Van miből spájzolni a Habony-közeli médiumoknak

Átlagosan megkétszerezték-megháromszorozták árbevételüket a kormánypárti médiumok tavaly. Talpra állt az Origo, szárnyal a Magyar Idők, csak a Faktor veszteséges a 2016-os év cégbeszámolói alapján.
Szabó Dániel, 2017. június 1. csütörtök, 13:05

Köszönhetően annak, hogy a magyar hirdetési piac egyik legnagyobb szereplőjévé vált az állam, tavaly sikeres éve volt a kormányközeli médiumoknak. Különösen a Habony Árpádhoz és Száraz Istvánhoz köthető termékeknek.

A Fidesz kommunikációs és médiagurujához, valamint Győri Tibor, korábbi államtitkár, a Nézőpont Intézet tulajdonosához tartozó Modern Media Group (MMG) Zrt. árbevétele két és félszeresére, 803,9 millióról, közel 2 milliárd forintra nőtt tavaly. Míg az adózott eredménye a tavalyelőtti 204,5 millióról 54,7 millióra esett. A nyereségből 54 millió forint osztalékot vettek fel a tulajdonosok.

Az MMG a Ripost portál és újság kiadójával közösen idén áprilisban közösen lépte át a határokat: a szlovén Novatv24 tévében vásároltak részesedést. Az Ómolnár Miklós, a Story korábbi főszerkesztőjének tulajdonában lévő bulvárportfólió is jól teljesített tavaly: egy év alatt 373,2 millió forintról 989,7 millióra növelte nettó árbevételét, adózott eredménye pedig 39,3 millióról 58 millió forintra nőtt, melyet az eredménytartalékba helyeztek a tulajdonosok.

A Ripost által birtokolt, a Faktor.hu-t kiadó Nouvelle Média Kft. az egyetlen kormányközeli médium, amely veszteséget termelt. Adózott eredménye így is jobb, mint 2015-ben: akkor még 78,9 millió forintos, tavaly már csak 24,1 millió forintos mínuszban volt. Árbevétele viszont a hatszorosára nőtt, mintegy 333,6 millió forintot ért el.

A nyomtatásban és online megjelenő Magyar Idők kiadója közel megháromszorozta árbevételét: az előző évi 872,2 millió forintot 2,4 milliárd forintra növelte. Adózott eredménye pedig a tavalyi 343,2 milliós veszteségről idén már 342,2 profittál vált.

A 2015 decemberében a Magyar Telekom tulajdonából a Száraz Istvánhoz köthető New Wave Mediához került Origo tavaly töltötte az első évét a VS.hu-val közös portfólióban. A kiadócég rögtön nyereségessé vált, azután, hogy több éven át rendre több száz millió forintos veszteségeket termelt. A tavalyelőtti 362,3 milliós negatív eredmény után a múlt évben már 499,1 millió forintos profitot termelt, osztaléko itt sem fizettek.

Kormányközeli médiumok adatai (Millió forintban)
CégÁrbevétel (2015)Árbevétel (2016)Üzemi eredmény (2015)Üzemi eredmény (2016)Adózott eredmény (2015)Adózott eredmény (2016)Osztalék (2016)
MMG Zrt. (Lokál és 888)803,91986,0224,960,4204,554,754,0
Ripost Média Kft.373,2989,739,662,939,358,0-
Nouvelle Média Kft. (Faktor)54,1333,6-79,1-23,4-78,9-24,1-
Magyar Idők Kft.872,22410,9-340,9375,3-343,2342,2-
New Wave Media (Origo és VS)5016, 05351,9-346,3517,7-362,3499,1-
Forrás: Igazságügyi Minisztérium Céginformációs Szolgálat

HOZZÁSZÓLÁSOK