BUX
38347

Vége a bankok direkt marketingjének?

Az adatvédelmi biztos szerint pénzügyi intézmény csak azoknak az ügyfeleknek az adatait kezelheti reklámanyagok küldése céljából, akik erről külön beleegyező nyilatkozatot tettek - áll a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének honlapján közzétett jeéentésben

NAPI Online, 2006. április 11. kedd, 16:13

Az adatvédelmi biztos szerint a jelenlegi törvényi szabályozás nem egyértelmű a hitelintézetek direkt marketing célú adatkezelési gyakorlatát illetően.

A biztos ajánlásának lényege, hogy pénzügyi intézmény csak azoknak az ügyfeleknek az adatait kezelheti reklámanyagok küldése céljából, akik erről külön beleegyező nyilatkozatot tettek.

Ha a pénzügyi intézmények a szerződésbe foglalják a nyilatkozatkérést, az megtévesztő, mivel azt sejteti, hogy ezzel szemben nincs külön tiltakozási lehetőség - áll az adatvédelmi biztos közleményében. Az elektronikus levelezésre vonatkozó szabályok még egyértelműben fogalmaznak: itt csak külön beleegyezésre lehet direkt marketing levelet küldeni.