Vetélytársat kaphatnak a magyar e-kereskedelmi oldalak

Bár már néhány éve Magyarországon is működik az Alza webáruház, de csak most kezdtek igazán terjeszkedésbe, megnyitották bemutatótermüket több ezres raktárkészlettel.
Szász Péter, 2017. október 26. csütörtök, 11:49

Pénteken nyílik az Alza.hu Kft. második bemutatóterme a Róbert Károly körúton, ezzel és az intenzív reklámkampánnyal a cseh cég megpróbál a három legnagyobb magyar webáruház közé kerülni - mondta Petr Bena értékesítési és beszerzési igazgató.

A cég 2016 nyarán indította el magyar weboldalát, az első átvevőhely pedig decemberben nyílt meg a Bajcsy Zsilinszky úton. Akkor még csak 10 ezer terméket lehetett itthon megrendelni, most viszont már 130 ezres készletből lehet válogatni.

Bena a teljes csomagküldő szektort itthon sújtó munkaerőhiánnyal kapcsolatban a Napi.hu-nak elmondta, hogy

elsősorban a személyes átvétel felé fogják terelni a budapestieket, miközben a Magyar Postával és más szállítócégekkel is kapcsolatban állnak.

A webshopnak Csehországban van saját szállítócége is, az Alzaexpress, amely később Magyarországon is megjelenhet.

A csoportnak 1100 alkalmazottja van. A tavalyi bevételük 644 millió euró volt, 6 millió rendelésnek köszönhetően. Az Alzát egy diák alapította 1994-ben, kezdetben it-termékeket árult szintén diákoknak, majd a 2000-es években indult az online értékesítés.

HOZZÁSZÓLÁSOK