Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A 2010. októberi vörösiszap-katasztrófa ugyanis másfél kilométeren tönkretette a vasúti pályát és tartozékait, a MÁV Zrt. a helyreállítás ráfordításai mellett a pótlóbuszok és a vasúti közlekedés elterelésének kiadásait is szeretné megkapni az időközben államosított Mal Zrt.-től - írta a lap.

A tározó átszakadása jelentős műszaki problémát okozott, a vörösiszap-áradat ugyanis másfél kilométeren elmosta a Székesfehérvár és Szombathely között futó, húszas számú vasútvonalat. Ennek nyomán nagyjából 1500 méteren el kellett távolítani a vörösiszaptól szennyezett sínszálakat, a betonaljakat és az egyéb anyagokat. A kivitelezők új zúzottkővel borították a területet, a megtisztított sínek és aljak egy részét visszahelyezték, 200-250 méteren pedig új síneket fektettek le.

Emellett le kellett cserélni a biztosítóberendezéseket, s új erősáramú, távközlési és más kábelekről is gondoskodtak. A MÁV Zrt.-nek 382 millió forint kára keletkezett - közölte vasúttársaság. Az infrastruktúra helyreállítása mellett komoly kiadással járt például a vonatpótló buszok megrendelése, a mentesítő vonatok közlekedtetése, s az is, hogy a tehervonatokat kerülő útvonalra terelték.

Kárának megtérítése iránt a vasúttársaság 2010 decemberében nyújtott be keresetet a Mal Zrt. ellen a Fővárosi Törvényszéknél. A bíróság 2012 decemberében - úgynevezett közbenső ítélettel - megállapította a Mal kártérítési felelősségét, ezt a döntést a Fővárosi Ítélőtábla 2013 tavaszán helybenhagyta.

A Fővárosi Törvényszéknek most azt kell eldöntenie, hogy pontosan mekkora összeg illeti meg a MÁV-ot. Ennek kapcsán 2014 szeptembere óta vizsgálódik az ítélkező fórum, s a különböző szakterületek sajátosságai miatt hattagú igazságügyi szakértő testületet rendelt ki. A százmilliós eljárás április közepén folytatódik - írta Magyar Idők.