Elérhetetlenné vált az Externet honlapja, az ügyfélszolgálat telefonszáma nem cseng ki, a cég Hauszman Alajos utcai szerverparkjában lévő gépeket a felhasználók nem tudják elérni, a mailszerver nem működik - tájékoztatták a Napi Gazdaság Online-t olvasóink a délután háromnegyed egykor fennálló állapotokról.

Cikkünk kiadása után a társaság arról tájékoztatta lapunkat, hogy a hiba a GTS Hungarynél van, az Externet másodlagos szolgáltatóként viseli ennek következményeit. A hiba kizárólag a szerverhosting-szolgáltatást igénybe vevő Externet-ügyfeleket érinti, az ADSL-t és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat nem - közölte az Externet. A cég elérhetetlenségét az magyarázza, hogy a vonalakat a GTS biztosítja. Pontos információ arra vonatkozóan egyelőre nincs, hogy mikor állhat helyre a szolgáltatás, a szakemberek gőzerővel dolgoznak a megoldáson.

Egyes jelzések szerint a szerverek hajnali két óra óta nem elérhetőek, míg mások a szolgáltatás szakadozását tapasztalják. A hup.hu szakfórumán egy externetes ügyfél délelőtt azt a tapasztalatát osztotta meg, hogy a cég technikusait csak mobilon tudta elérni, de ők sem tudták megmondani, mikorra állhat helyre a szolgáltatás. Egy másik hozzászóló szerint állítólag nem a bejelentett karbantartáshoz kapcsolódik a hiba. Egyik olvasónk azt jelezte, hogy a hétfői, bejelentett karbantartás után aznap délelőtt kilenc óra tájban sikerült csak helyreállítani a szolgáltatást, addig a külföldi szerverek nagyrészt elérhetetlenek voltak.