Szemben a japán elektronikai ipar ikonjaival, a Sonyval, a Panasonickal és a Sharppal, a Toshiba Corp. kiváló üzleti év elé néz, mivel saját márkás termékeinek gyengébb keresletét bőven ellensúlyozza az iPhone-okhoz szállított NAND flashmemóriákon elért bőséges bevétele. A vállalat üzemi nyeresége másfélszeresére, 300 milliárd jenre (3,75 milliárd dollár) nőhet a 2013. március 31-én végződő 12 hónapban. Az elmúlt üzleti évben részben a tavaszi japán földrengés miatt csökkent az üzemi profit − derül ki a Reuters összefoglalójából. Az év bizonyos szakaszaiban olyan sok chipet rendel az Apple okos telefonjaiba, hogy ezzel felszívja a Toshiba gyártásának több mint kétharmadát. Az IHS iSuppli piackutató szerint az amerikai cég idén felvásárolja a világ memóriachip-gyártásának negyedét. Az Apple sikere jól jön a Toshibának − mondja Matsuhashi Ikuo, a Goldman Sachs elemzője. A Toshiba jól szörfözik az amerikai vállalat farvizén, miközben említett három nagy hazai versenytársa tavaly együttesen 21 milliárd dollár veszteséget könyvelt el.

A cég saját márkás termékei, köztük lcd-tévéi persze ugyanazokkal a gondokkal küszködnek, mint a Sony vagy a Panasonic hasonló termékei. A lapos tévék iránti kereslet például Japánban zuhan és az erős jen elnyeli az exporton elérhető profitot. Ezen a fronton ráadásul még romlani is fog a helyzet, miután az Apple előáll a internetet és a hagyományos tévét egyesítő készülékével. A Toshiba azonban legalább abban bízhat, hogy ezekhez is töménytelen NAND chipre lesz szükség, amelyek jó részét szállíthatja.