Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Legkelendőbb termékei visszaeső népszerűsége miatt jelentően csökkent az amerikai Mattel Inc. profitja. A nettó nyereség 53 százalékkal, 7,8 millió dollárra esett az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az eredmény sokkal jobb lett volna, ha nem ebben a három hónapos periódusban számolják el a HIT Entertainment felvásárlásának költségeit. Az árbevétel három százalékkal, 928,4 millió dollárra morzsolódott le, ami jóval elmarad az AP-nek nyilatkozó elemzők 986 millió dolláros várakozásától. Óriásit bukott a világ legnagyobb játékgyártójának legismertebb terméke, a Barbie játékbaba-család, amelyből hat százalékkal adtak el kevesebb január−márciusban, mint 2011 azonos időszakában. A lányoknak szánt többi játékmárka − köztük a Monster High − viszont kiugróan jól teljesített: értékesítésük 22 százalékkal nőtt.

A "kerekes termékek" − idetartozik a Hot Wheels, a Matchbox és a Tyco R/C − szintén hatszázalékos visszaesést szenvedtek el, az úgynevezett szórakoztató divízió eladásai pedig 17 százalékkal zuhantak. Az iskolás kor előtt lévő gyerekeknek szánt játékokat kínáló Fisher Price árbevétele lényegében stagnált. A cégvezetés szerint bizonyos területeken, illetve bizonyos márkák és piacok esetén van tennivalójuk a vállalat számára kiemelkedő jelentőségű iskolai szünet kezdete előtt. A vállalat a nehézségek ellenére részvényenként 31 centes osztalékot ígér a második negyedévre.