A tavalyi árak feléért lehet hozzájutni a használt magánrepülőkhöz a piacon, mivel a vállalatok és a szupergazdagok jelentősen visszavágták a repüléseik számát. A recesszió beköszöntével mélyrepülésbe kezdett a magángépek piaca, amiből mostanra talán sikerül szép lassan kiemelkednie. Az iparág 2016 és 2017 között épülhet fel teljesen a sokkból − véli a Teal Group repüléssel foglalkozó elemzője.

Az eladások idei számai drasztikus csökkenést mutatnak: csupán 172 új repülőt adtak el, szemben a 2008-as 658-cal, ami közel 70 százalékos differencia. A használt gépek piacán nincs jelentős változás tavalyhoz képest. A gyenge kereslet arra ösztönözte a gyártókat és forgalmazókat, hogy alternatív megoldások és piacok után nézzenek. A megoldást a fejlődő országok dinamikusan növekvő piacai jelenthetik, így egyre több kereskedelmi képviselet nyílik Kínában, Indiában, Brazíliában és a Közel-Keleten.

Ezzel összhangban a termékpaletta is változik a kisebb, olcsóbban fenntarthatóbb típusok irányába, bár a felső kategóriás gépek jobban ellenállnak a válságnak. A Gulfstream G−650-es típusa iránt például meglepően stabil a kínálat, annak ellenére, hogy egy 70 millió dolláros repülőről van szó.