A csehek és a magyarok nyerik a régiós parfümháborút

A régióban a csehek költik a legtöbbet kozmetikumokra, de a magyarok is jól állnak. A románok és a bolgárok viszont nagyon lemaradtak ebben az összehasonlításban.
Barabás Júlia, 2017. október 11. szerda, 06:20

A gazdasági szakemberek szerint egy ország jólétének egyik mércéje az, hogy lakói mennyit költenek kozmetikumokra. A PMR piackutató cég öt országban (Románia, Magyarország, Bulgária, Szlovákia, Csehország) vizsgálta az egy főre eső ilyen kiadásokat - tudósított a romániai Magyar Szó. Ebből kiderült, hogy a térségben a csehek költenek legtöbbet kozmetikumokra, fejenként évi 126,4 eurót, ami a PMR becslései szerint 2022-re 164,5 euróra nő.

Magyarország esetén 113 eurós fogyasztást tapasztaltak, ami, ami 88 százalékkal magasabb a romániainál. Az ott élők ugyanis évente átlagosan 59,4 eurót költenek tisztálkodási-, testápoló- és szépségápolási termékekre. Ez 13 százalékos növekedés 2013-hoz képest. A PMR prognózisa szerint ez 2022-re 77,1 euróra megy fel, de Románia ennek ellenére még mindig lóhosszal le lesz maradva Közép-Kelet-Európa országai mögött.

Az Európai Unió tagországai között ezzel az összeggel az utolsó előtti helyen álla az ország. A sereghajtók a bolgárok, akik tavaly fejenként 42,5 eurót adtak ki erre a termékcsoportra. A romániai piac egyik jellegzetessége, ami kulturális különbségekből adódik, hogy a legkeresettebb termékcsoportok a parfümök, valamint a sminktermékek, míg a Nyugat-Európában a fogyasztók a tisztálkodási-, test- és arcápolási termékekre költenek többet.

Közép-Kelet-Európában a kozmetikumok piaca évről évre nő. Idén várhatóan 4,83 milliárd eurót költenek majd a régió lakói kozmetikumokra, 4,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A nyitókép forrása: AFP

HOZZÁSZÓLÁSOK