A magyar nem után vigasztalódnak a lengyelek

Bár a budapesti 3-as metrót a felújítás idején pótló buszokat nem Solaris fogja szállítani, a lengyel cég nem keseredett el: szerezett zsírosabb megrendelést. A cég 300 autóbuszt szállít Olaszországba, ahol ősöreg járműveket váltanak ki.
Barabás Júlia, 2016. december 4. vasárnap, 12:55

A lengyel Solaris cég 300 autóbusza fogja szállítani az utasokat az olasz Lazio megyében, az elsők már járnak is Rieti és az augusztusi földrengésben részben megsemmisült Amatrice között. A lengyel buszok a római központú Cotral közlekedési szolgáltató flottáját erősítik - derül ki a Gazeta.pl cikkéből.

Az olasz vállalat vezetője szerint az új buszok forradalmat hoznak az utasaiknak, akik munkába vagy iskolába járnak velük. Eddig ugyanis Lazio területén az 1990-es foci-világbajnokságra vásárolt autóbuszok közlekedtek.

A lengyel buszgyártó januárban nyert az európai közbeszerzési pályázaton a városközi Solaris InterUrbino 12-es buszokkal. A járműveket októberben kezdték el szállítani. Az év végéig összesen 60 InterUrbinot visznek Olaszországba, a maradék 240-et a következő két évben adják át. A vevő később 20 százalékkal emelheti megrendelését.

A Solaris történetében ez a legnagyobb egyedi megrendelés. Olaszország a cég egyik legfontosabb exportpiacuk, ami részben a Solaris Italia tíz év óta végzett szisztematikus munkájának köszönhető. A Cotral az egyik legnagyobb helyközi buszcég az országban.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Dakota Summer, 2016.12.06 12:54

@bela21: Ne hazudozz, senki nem utasította a KDB-t.
Most arról nem beszélve, hogy hónapokkal ezelőtt mindenki itt sírt a magyar buszgyártás jövője miatt aggódva.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2016.12.06 12:42

@bela21: ...a fene tudja, melyik a jobb.
...olaszoknál csökken a gazdaság, nő a munkanélküliség, nő a GDP-arányos adósság.
...nekik biztosan jó, ha ebből a visszaesésből mások növekedését finanszírozzák, nem pedig a saját iparukat...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bela21, 2016.12.04 15:46

Olaszországban is van buszgyártás, az Ikarus de facto megszűnése óta sokkal jelentősebb, mint Magyarországon. Ennek ellenére nekik nem derogált lengyel buszokat vásárolni - nyilván nem véletlenül. Ugyanolyan tipust, mint amit a BKV is venni akart a M3 pótlására - nyilván nem véletlenül.
De Olaszországban nem avatkozik bele a kormány egy helyhatóság egyébként szabályos közbeszerzés keretében meghozott döntésébe - nyilván nem véletlenül.
Csak Magyarországon fordul elő, hogy egy miniszter utasítja (utasíthatja!) a KDB-t egy szabályos közbeszerzés érvénytelenítésére - nyilván nem véletlenül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html