BUX
39887

Áll a bál a gyanús román logó miatt

Hatalmas vihart kavart a román sajtóban, amikor kiderült: minden valószínűség szerint lopott logóval népszerűsítik Románia új turisztikai brandjét.

Túrós-Bense Levente, 2010. július 30. péntek, 10:55

Fedezd fel a Kárpátok kertjét (Explore the Carpathian garden) így hangzik az új szlogen mely Romániát hivatott népszerűsíteni a nagyvilágban. Románia új turisztikai brandjét Elena Udrea turisztikai és régiófejlesztési miniszter mutatta be csütörtökön, a sanghaji világkiállításon.

Helyi újságírók azonban arra hívják fel a figyelmet, hogy az új brand logójával gondok vannak, az ugyanis megegyezik egy brit autóbusz-társaság emblémájával. Az új logóban szereplő levélábra ugyanis gyakorlatilag megegyezik a Change Transport elnevezésű, ökobuszokat népszerűsítő brit szállítási projekt logójával.
Egy romániai bloggportál szerint több, logókat forgalmazó online cég kínálatában is szerepel ugyanolyan alakú és színű levél.

A szaktárca úgy tudja: a logó jogtiszta. A terméket kidolgozó társaságot nemzetközi tenderen választottuk ki, ugyanez a cégcsoport dolgozott Spanyolország, Görögország, Argentína, Horvátország turisztikai brandjén is - nyilatkozta Udrea. Ennek ellenére a turisztikai tárcavezető hivatalos magyarázatot követel a logót készítő THR-TNS konzorciumtól.

A 2013 végéig tartó országnépszerűsítő projekt 75 millió euróba került a román államnak, a turisztikai minisztérium több mint 890 ezer eurót fizetett a brand kidolgozásáért. A román lapok úgy tudják, a logót az online grafikai elemeket forgalmazó cégek mindössze 250 euróért kínálják eladásra.

A mintegy két évvel korábban kidolgozott Romániát népszerűsítő szlogen, a Land of choice körül is botrányok voltak, leváltására most azért volt szükség, mivel kiderült: azt már korábban levédte egy iaºi-i üzletember.