Az erő a Legóval van

A dán játékgyártó Lego 60 százalékkal növelte nettó nyereségét az első félévben, köszönhetően elsősorban a Csillagok Háborúja filmekhez kapcsolódó termékeknek.
NAPI, 2009. augusztus 17. hétfő, 15:30

A Lego első féléves nettó nyeresége 684 millió dán koronára (130 millió euróra) emelkedett, az előző év azonos időszakának 427 millió koronás eredményéhez mért növekedés eléri a 60 százalékot - írja a Bloomberg.

A vállalat árbevétele 23 százalékkal lett magasabb 2008 első hat hónapjánál, 4,37 milliárd koronát tett ki. A növekedést a Csillagok Háborúja filmekhez kapcsolódó, illetve a klasszikus Lego City sorozat játékainak köszönheti a gyártó.

A Lego becslései szerint évente összesen 5 milliárd órát játszanak a gyerekek termékeikkel, kapacitását pedig új gyártósorokkal bővítette Dániában, Magyarországon (Nyíregyházán) és Mexikóban, növekedésre vonatkozó várakozásai következtében.

Joergen Vig Knudstorp vezérigazgató szerint az ágazat bizonytalansága ellenére az első félév eredményei alapján optimistán tekintenek az év második hat hónapjára. A vállalat bejelentése szerint "szinte" minden piacon forgalomnövekedést tudott produkálni, a bővülést Észak-Amerika és Közép-Európa vezette.

HOZZÁSZÓLÁSOK