Bizakodnak a francia fogyasztók

Tavaly december óta először nőtt a fogyasztói bizalom Franciaországban, miután enyhült a munkanélküliség növekedésével kapcsolatos aggodalom. A párizsi statisztikai hivatal (INSEE) által 2000 háztartás megkérdezése alapján összeállított bizalomindex az áprilisi minusz 18-ról minusz 12 pontra emelkedett, ami a legmagasabb érték az idén.
Gáti Tibor, 2002. június 4. kedd, 10:12

A Reuters által megkérdezett elemzők átlagosan csak minusz 17,3 pontra számítottak. A főindexen belül elsősorban az életszínvonal jövőbeli alakulásának megítélése javult: a részindex értéke minusz 25-ről plusz 1 pontra emelkedett. A munkanélküliség növekedésére vonatkozó várakozások részindexe 43-ról 35 pontra esett. A bizalomindex a korábban közzétett indikátorokkal - köztük a tegnapi PMI-adattal - együtt arról tanúskodik, hogy az eurózóna második legnagyobb gazdaságában is megindult a fellendülés.

HOZZÁSZÓLÁSOK