Tudományos áttörést ért el a csokoládé gyártásában a Nestlé - idézi a cég bejelentését a BCC. Az újítás segítségével az egyebek mellett a Kitkatról és az Aeróról ismert vállalat képes 40 százalékkal mérsékelni a csoki cukortartalmát anélkül, hogy emiatt kevésbé édes lenne az édesség.

A vállalat azt is közölte, hogy új technológiáját szabadalmi védettség alá vetette és csak 2018-tól vezeti be termékeinek gyártásában. A találmány lényege a ködös fogalmazás szerint az, hogy átalakították a cukor szerkezetét, amelynek következtében gyorsabban olvad.

Ezzel "átveri" a fogyasztók ízlelőbimbóját, azaz édesebbnek érezteti a terméket, mint amennyire édesnek valós cukortartalma alapján lennie kellene. Stefan Catsicas, a Nestlé vezető technológusa "igazi kutatási áttörésnek" minősíti újításukat.

Mi van a háttérben?

Nehéz megmondani, mennyi cukor van a csokoládétermékekben, mert ez attól függően változik, hogy mely cég termékét vesszük szemügyre. Egy tejcsokoládé cukortartalma általában 50 százalék körül alakul, amelynek egy része a termék előállításához használt tejből származik. A fehér csokiknál 60 százalékra is felmehet a cukortartalom.

A fekete csokik esetén jóval nagyobb szórás: a 40 százalékos cukortartalomtól a nulláig terjed a skála, bár az utóbbit az emberek többsége túlságosan keserűnek tartja.

Julian Cooper élelmiszer-tudománnyal foglalkozó professzor jelentősnek tartja a Nestlé felfedezését. Tudományos szempontból is fontos eredményről van szó, emellett segíthetnek azokon az embereken, akik keresik a cukorfogyasztásuk csökkentésének módját. Másrészt üzleti szempontból bejöhet az újítás, ugyanis hogy sokan úgy gondolják: ha kevesebb a cukor a kedvenc csokijukban, akkor többet ehetnek belőle.

"Rohamoznak" a csokifigurák

Brazíliába, Dél-Afrikába, Svájcba és Belgiumba is a Nestlé diósgyőri üzeméből hozza a csokifigurákat a Mikulás - írta a cég közleményében. Összesen öt kontinens 24 országát kiszolgálják ki, alkalmazkodva a helyi ízléshez.

Diósgyőrben több évtizedes múltra tekint vissza a figurák gyártása. Az idei karácsonyi szezonra több mint 60 millió darab készült az ottani üzemben, ami majdnem 1900 tonnának felel meg. A termelés kilenctizedét exportálják. A közel négyszáz embert foglalkoztató diósgyőri gyár minden terméke valódi csokoládéból készül.

A magyar édességipar idén bolti áron 200 milliárd forint forgalmat bonyolíthat le, ami ötszázalékos bővülésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest - idézte az MTI a Magyar Édességgyártók Szövetségének bejelentését. A piacot a külföldi gyártók uralják 85-86 százalékos súllyal. A magyar gyártóktól származó termékek értéke mintegy 30 milliárd forint.