Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A decemberi 2,1 százalék után januárban 2,5 százalékos volt a fogyasztói infláció, ami meghaladta a 2,4 százalékos piaci várakozásokat.

Az árak januári emelkedése szezonális hatásnak tulajdonítható, az újévi ünnepek idején ugyanis drágulnak az élelmiszerek, és az utazási szolgáltatások. Az előző havihoz képest a fogyasztói árak egy százalékkal emelkedtek januárban. (A kínai export a vártnál erősebben nőtt januárban.)

A termelői árak öt éve nem látott ütemben, 6,9 százalékkal emelkedtek januárban az elemzők által várt 6,3 százalék helyett és a decemberi 5,5 százalék után. A termelői árak növekedése elsősorban a nyersanyagok és az energiahordozók árának emelkedésére vezethető vissza.