Xin Guobin iparügyi miniszterhelyettes bejelentette: már dolgoznak egy olyan szabályozáson, amely megtiltaná a kizárólag belsőégésű motorral szerelt járművek gyártását és értékesítését. A szabályozás életbelépésének pontos dátumáról egyelőre nem beszélt a miniszterhelyettes.

Egy akkora méretű autópiacon, mint a kínai, ilyen horderejű változásra 2040 előtt aligha lehet számítani a szakemberek szerint - idézi a portál.

Jön a szigorú elektromosautó-kvóta

A kínai kormány legújabb terve szerint 2025-ben már az országban értékesített járművek ötöde alternatív meghajtású lesz. Ezt a szintet 2018-tól fokozatosan szeretnék elérni egy kvótarendszer segítségével, így az országban jelen lévő autógyártóknak már azzal kell számolniuk, hogy jövőre a teljes értékesítésükön belül a részben vagy teljesen elektromos autóknak 8 százalékos részarányt kell képviselniük. A tervezett kvótarendszert nagyon sok támadás érte autógyártók és szakmai szervezetek részéről. Részben ezek hatására még nem dőltek el a kvótaszámok, a végleges értékeket a napokban tehetik közzé.

A portfolio.hu emlékeztet, hogy egyre több ország - közöttük Németország, Franciaország és India - nyilatkozik úgy, hogy 1-2 évtized múlva már kizárólag emissziómentes járműveket szeretnének értékesíteni, de van olyan ország is, amely az idősebb, forgalomban levő autókat is lecserélné: ilyen Anglia, ahol 2050-ig tervezik ezt a manővert végrehajtani.