Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A TASZSZ jelentése szerint egy jelentős tervezett beruházásról, a Léna-folyón átívelő híd megépítéséről egyelőre lemond a kormány, pedig az a jakutföldi logisztikai központ projektjének szerves része volt. A végleges döntést 2020 utánra halasztották - pedig már 12 éve készültek a híd létrehozására, amely végre egész évben járható összeköttetést teremtett volna Jakutszk városának két része között. A kétsávos, 3,1 kilométer hosszú híd és a több mint 18 kilométernyi bekötő út építése mintegy 2 milliárd dollárba kerülne.

Már korábban lemondtak a tamani kikötő megépítéséről. Alekszej Uljukajev gazdasági miniszter közölte, hogy az így felszabaduló összegekre a Krím-félsziget infrastruktúrájának fejlesztéséhez van szükség. Ebből a legnagyobb falat a félsziget közvetlen összeköttetésének megteremtése az orosz szárazfölddel. Az alagút vagy híd vitát Putyin elnök gyorsan eldöntötte, és azt is, hogy a létesítménynek 2018 végére el kell készülnie. A kercsi tengerszorost átszelő, vasúti és közúti híd építési költségét eredetileg 1,5 milliárd dollárra becsülték, most már 6,17 milliárdnál tartanak.

A kiadások 40 százalékát a népjóléti alapból fedeznék - írta a The Moscow Times -, amit eredetileg a nyugdíjak és a szociális kiadások biztosítékának szántak, a többit várhatóan kínaiak fedezik, akik a híd építését is vállalnák. A híddal együtt a Krím és Szevasztopol városának fejlesztésébe Moszkva 2020-ig 620 milliárd rubelt (18 milliárd dollár) tervez befektetni - közölte Igor Szlunyajev vidékfejlesztési miniszter