A Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) által pénteken közzétett adatok szerint éves összevetésben 2 százalékkal több személyautót, 2,70 millió kocsit értékesítettek októberben. Az év első tíz hónapjában 22,9 millió új jármű talált gazdára, éves összevetésben 4,1 százalékos volt a növekedés.

A CAAM az év elején azt jósolta, hogy idén 5 százalékkal növekednek az eladások a tavalyi 13,7 százalék után. (Nincs megállás: tovább drágulnak az üzemanyagok.)

A tavalyi kiemelkedő bővülés nagyrészt annak volt köszönhető, hogy a pekingi kormány 2015 októberétől 2016 december végéig megfelezte, 10 százalékról 5 százalékra csökkentette a kis teljesítményű - az 1,6 liternél kisebb hengerűrtartalmú motorral felszerelt - gépkocsik adókedvezményét. Idén már 7,5 százalékos a forgalmi adó, 2018-ban pedig visszaemelik 10 százalékra - írja az MTI.

Az utóbbi hónapokban viszonylag erős ütemben nőttek az autóeladások: szeptemberben 5,7 százalékkal, augusztusban 5,3 százalékkal, júliusban 6,2 százalékkal, júniusban pedig 4,5 százalékkal. Miközben a kínai gazdaság robusztus ütemben nőtt, erős maradt a kereslet a városi terepjárók iránt, és az autókereskedők jelentős kedvezményekkel kínálták termékeiket.

Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése októberben is jelentősen - 106,7 százalékkal 91 ezer darabra - emelkedett. Január-októberben éves szinten 45,4 százalékkal, 490 ezerre nőtt az ilyen típusú járművek eladása.