A gyűjtemény az 1970-es években feltűnt két jelentős mozgalom, a moszkvai konceptuális iskola (Ilja Kabakov, Viktor Pivovarov) és a szocialista realizmus ellenpontozásának szánt szoc-art (Borisz Orlov, Leonyid Szokov) művészeinek munkáit vonultatja fel, valamint az 1980-as években a peresztrojka kreatív időszakában az akkori alternatív fiatal alkotók (Oleg Kotyelnyikov, Timur Novikov) műveit is tartalmazza.

A Pompidou Központ közleményében a párizsi múzeum "tartós elköteleződése erős jelzésének" nevezte, hogy az orosz alkotások bekerültek a francia nemzeti gyűjteménybe, amely olyan jelentős orosz modern művészek, mint Kandinszkij, Larionov vagy Goncsarova, valamint az 1980-as évektől kortárs művészek műveit is magába foglalja.

Serge Lasvignes, a központ elnöke szerint az adomány is azt mutatja, hogy Oroszországban a történelem minden pillanatában megújult a művészet, bármilyen történelmi esemény is történt.

Az adományozó Vlagyimir Potanyin, akinek Interros cége a legnagyobb részvényes a Norils Nickel orosz vállalatban, amely a világ legnagyobb nikkel- és palládiumtermelője, meg van győződve arról, hogy "Oroszországról a művészeten és a kultúrán keresztül lehet a legjobban mesélni a világnak".

A Pompidou Központ orosz gyűjteményének erősítése olyan szimbolikus gesztus, amelynek célja az orosz kultúra integrálásának bátorítása a kortárs kultúrába

- hangsúlyozta az üzletember. Potanyin emlékeztetett arra, hogy a közelmúltban a szentpétervári Ermitázs múzeumnak adományozta egyebek mellett Kazimir Malevics Fekete négyzet című festményét.

A Forbes amerikai magazin orosz kiadásának áprilisi számában megjelent lista szerint Vlagyimir Potanyin a negyedik leggazdagabb orosz 12,1 milliárd dollárnyi vagyonnal. Tavaly még ő vezette a listát 15,4 milliárd dollárral.