A BMW azt fontolgatja, hogy tíz éven belül teljesen átállítja járműkínálatát elektromos meghajtásra. Ez alatt nem elsősorban villanyautókat kell érteni, hanem hibrideket, amelyeknél az elektromos meghajtást hagyományos motor egészítik ki. Ezzel menet közben is lehet tölteni az akkumulátorokat, ami meghosszabbítja az autók hatótávját.

Az RTTNews.com értesülése szerint még a legnagyobb példányszámban értékesített 3-as sorozatú autókat is konnektorból is tölthető hibridekké alakítanák át. A cég egyszerűen belefáradt abba, hogy az EU még az észak-amerikai elvárásoknál is keményebb károsanyag-kibocsátási normákkal áll elő. A mostani szabályok 2021-ig maradnak érvényben és 2025-től várhatóan még alacsonyabbra szabják az elfogadott szén-dioxid-kibocsátást.

A kiszivárogtatott információk szerint a teljes átalakítást egybe akarják kötni az autók súlyának brutális csökkentésével, hogy ellensúlyozzák a jókora akkumulátorpakkok súlyát, és mérsékelni akarják az autók légellenállását is. A gyártást is korszerűsítenék, így az új szlogen úgy szólhat, hogy környezetbarát autók készülnek környezetbarát módon termelő üzemekben.

A BMW eurómilliárdokat fektetett Poject i néven futó villanyautó-fejlesztésbe, amelynek első termékei az i3 és a i8 tavaly debütáltak. Az előbbi a negyedik legjobban fogyó BMW-termék az USA-ban. Tavaly a világon összesen 17 793 i3-ast adtak el.

Megszabadul a Suzuki a VW-től

A Suzuki vissza óhajtja vásárolni a Volkswagentől azt a 19,9 százléknyi részvényét, amelyet még 2010 januárjában vásárolt meg a német autógyártó 1,7 milliárd euróért - jelentette a Reuters. A pakk a felek 2009-ben kötött együttműködési megállapodásának keretében került a VW kezében, ám 2011 végén összevesztek, mert a japán vállalat vezetése attól tartott, hogy a Volkswagen többséget akar szerezni a Suzukiban. Az ügy választott bíróság elé került, amely most kötelezte a VW-t a csomag eladására. Az időhúzás megérte a németeknek, mivel a részvényeket a múlt pénteki záróáron, 3,8 milliárd dolláron (3,4 milliárd euró), tehát dupla áron vehetik vissza japánok, akik kasszájában közel 1000 milliárd jen (8,25 milliárd dollár) lapult március végén.