BUX
39554

Ezért zuhant le a brazil focicsapat repülője

"Teljes elektromos meghibásodásra" és üzemanyaghiányra panaszkodott a légiforgalmi irányításnak a Lamia bolíviai légitársaság Kolumbiában lezuhant gépének pilótája közvetlenül a tragédia bekövetkezte előtt - derült ki egy, a medellíni irányítótoronyból származó hangfelvételből, amelyet a W Radio szivárogtatott ki szerdán.

Inforádió, MTI, 2016. december 1. csütörtök, 08:02

Kisasszony, a Lamia 933-on teljes az üzemzavar, teljes elektronikus meghibásodás van, és nincs üzemanyag - állítja a szerencsétlenül járt repülőgép pilótája a kolumbiai rádióadó információi szerint.

A földi irányító központ ezután azonnal engedélyt ad a leszállásra a pilótának. Mielőtt a légi irányítás teljesen elvesztette volna a kapcsolatot a repülőgéppel, a pilóta azt mondja, hogy 9 ezer láb (nagyjából 2700 méter) magasan repülnek.

A Lamia bolíviai légitársaság Avro RJ85 típusú gépe 77 emberrel a fedélzetén Kolumbia északnyugati részén, röviddel a medellíni nemzetközi repülőtéren tervezett landolás előtt zuhant le helyi idő szerint hétfőn este.

A gépen utaztak a Chapecoense brazil labdarúgócsapat játékosai. A katasztrófát hatan élték túl. Az első jelentések még arról szóltak, hogy 81-en tartózkodtak a fedélzeten, de mint később kiderült, négyen az utolsó pillanatban úgy döntöttek, hogy nem szállnak fel a gépre, amely a bolíviai Santa Cruz de la Sierrából indult. Kedden megtalálták a lezuhant repülő két feketedobozát.

A Kolumbiában lezuhant utasszállító gép pilótája nem közölte időben a légi irányítással, hogy kifogyóban van a szűkösen mért üzemanyag, mivel attól tarthatott, hogy emiatt bajba kerül ő és légitársasága, a Lamia is - vélekedett szerdán Alfredo Bocanegra, a kolumbiai polgári légiközlekedési igazgatóság vezetője."Sajnálatosan nem jelentette a rendkívüli helyzetet személyes okokból, (a következmények miatt) amelyekkel később szembesülnie kellett volna" - idézte Bocanegra szavait az infobae.com argentin hírportál.A pilóta, Miguel Quiroga és a légi irányítás egyik diszpécsernője között zajló beszélgetésnek a kolumbiai médiában közzétett hangfelvétele szerint Quiroga csak néhány perccel azt követően jelezte az üzemanyag kifogyását és az áramellátó rendszer leállását, hogy első ízben engedélyt kért egy "elsőbbségi leszállás megkezdésére"."A légi közlekedés szaknyelve nagyon pontos (kifejezéseket használ), mivel csak másodpercek állnak rendelkezésre. ...egy elsőbbségi (leszállásra vonatkozó) kérelem nem ugyanaz, mintha rendkívüli helyzetet" jelentenek - tette hozzá a kolumbiai polgári légiközlekedési igazgatóság vezetője.