Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Miközben Magyarországon valóságos vásárlási láz kíséri az amerikai szokásból honosított fekete péntek akciókat, a lengyelek 60 százaléka nem költi a pénzét ilyenkor, mi több, kétharmaduk nem is hallott a lehetőségről - adta hírül a gazeta.pl. Az amerikai szokáshoz egyre több nagy kereskedelmi hálózat csatlakozik Lengyelországban is, ám szerény sikerrel.

Elsősorban elektronikai cikkeket, ruhaneműt kínálnak akcióban, de ezek a fekete péntekkel próbálkozó boltokban sem számítanak olyan vásárlói rohamra, amilyet más országokban láthatunk. Tavaly a lengyelek mindössze 12 százaléka élt az árleszállítás lehetőségével, idén 15 százalékuk tervezi, hogy "megnézi", mit kínálnak az üzletek.

A lengyel kiskereskedelemnek mindez nem jó hír, mert más országokban a vásárlók ezen az egy napon többet költenek, mint a karácsonyi ünnepeket megelőző egész héten.A lengyelek idén elsősorban a ruhaféléket, a cipőt és a fehérneműt vásárolhatnak. Ezekre hajt a nagy napon a vásárlók 46 százaléka. Elektronikai készülékeket szemelt ki 37 százalékuk, míg lakásfelszereléseket 31 százalékuk. Élelmiszereket, háztartás-vegyipari cikkeket mindössze 17 százalékuk keres.

Elsősorban a jó reklám vonzza a lengyeleket, emellett azonban fontos az ár is, mert a vevők 58 százaléka alaposan összehasonlítja a különböző üzletek árajánlatait.

A nyitókép forrása: Shutterstock.com