A francia szakértők "megállapították, hogy a 2015. július 29-én talált szárnyalkatrész az MH370-es járaté volt" - erősítette meg a párizsi ügyészség a malajziai kormányzat korábbi bejelentését. Najib Razak malajziai kormányfő augusztus elején jelentette be, hogy a nemzetközi szakértői csoport határozottan megerősítette: a Réunion szigetén talált repülőgép-roncsdarab tényleg az MH370-es járatból származik.

A párizsi ügyészség, amely azonnal vizsgálatot indított, mivel négy francia áldozat is tartózkodott a gépen, akkor még óvatosabbnak mutatkozott és "nagyon erős gyanúról" beszélt.

Az azóta katonai laboratóriumban elvégzett szakértői vizsgálatok megállapították, hogy a szárnydarab belső részén látható három szám a Boeing egyik alvállalkozójától, a spanyolországi Sevillában működő Airbus Defense and Space (ADS-SAU) nevű cégtől származik - jelezte az ügyészség. Az üggyel foglalkozó vizsgálóbíró csütörtökön járt a vállalkozás székhelyén, ahol a technikai adatok és az egyik technikus meghallgatása után "a szárnydarab belső részén talált három számból az egyikről hivatalosan megállapítható, hogy az MH370-es járat szárnydarabjának szériaszáma" - írta a vádhatóság.

A Malaysia Airlines repülőgépe Kuala Lumpurból indult Pekingbe 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án, de egy órával a felszállás után eltűnt a radarok képernyőjéről. Azóta idén júliusig nem találták meg a nyomát, az Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban hónapokon át folytatott intenzív kutatások ellenére sem.

A szakértők azt egyelőre nem tudták megállapítani, hogy mi okozta a járat lezuhanását, és hogy hol történt a katasztrófa.

A Franciaországhoz tartozó Réunion mintegy 3700 kilométerre van attól az Ausztráliához közel eső térségtől, ahol a gép utáni kutatást koncentrálták. Szakértők ennek ellenére lehetségesnek találták, hogy az óceáni áramlatok ilyen messzire sodorják a roncsdarabot.