Kiüthetik Magyarországot is az oroszok

A legújabb Oroszország elleni uniós szankciókra válaszul korlátozhatják az európai autóimportot, ami komoly csapást mérhet a magyar járműiparra és az attól függő magyar gazdaságra is. Emellett a ruházati cikkek bevitelét vette célba a Kreml.
Napi.hu, 2014. szeptember 12. péntek, 09:37

Oroszország az EU-orosz kereskedelmi háború kiterjesztésével fenyegetőzik a legújabb európai szankciók elfogadása nyomán - írja a Financial Times. Az üzenet azt követően érkezett meg Brüsszelbe, hogy az uniós diplomaták lezárták a következő intézkedéscsomag életbe léptetése körül kialakult vitát, és úgy döntöttek életbe léptetik a csomagot, amelynek egyik legfontosabb intézkedése az állami tulajdonú orosz olajvállalatok kizárása az európai tőkepiacokról.

További lépésként megtiltották az európai olajmultinak, hogy részt vegyenek az új orosz olajmezők feltárásával kapcsolatos munkában. A szankcióknak a hét elején kellett volna életbe lépniük, ám az uniós államok haboztak bevezetésükkel, mert úgy tűnt, hogy a délkelet-ukrajnai harcokat megállító tűzszünet sikeres lehet.

Konferenciabeszélgetés

Miután kiderült, hogy ez a várakozás nem teljesül, Herman Van Rompuy, az Európai Tanács elnöke felhívta annak a négy uniós tagországnak - Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Olaszország - a vezetőjét, amelyek tagjai a világ legfejlettebb országait tömörítő G-7 csoportnak. Ezt a konferenciabeszélgetést követően élesítették az intézkedéseket az EU-dipolomaták. A szankciókat a hónap végén a polgárháborús helyzet tükrében felülvizsgálják.

Rompuy szükségesnek tartotta hangsúlyozni, hogy az EU mindig arányosnak és visszavonhatónak tartotta szankcióit. Vlagyimir Csizov, Oroszország uniós állandó képviselője azonban egyelőre nem a békülésre helyezte a hangsúlyt: a döntés után bejelentette, hogy országának nincs más lehetősége, mint hogy bizonyos ellenlépéseket tegyen. Az EU fellépését illogikusnak minősítette, mivel a tűzszünet jelentősen csökkentette a harcokat a polgárháborús térségben.

Folytatódik a kardcsörtetés

Andrej Boriszov, Vlagyimir Putyin államfő gazdasági főtanácsadója elmondta, hogy már előkészítették az EU-ellenes választ, amely kiegészíti az élelmiszerek bevitelének egy évre szóló tilalmát. Vannak olyan kapcsolatok, amelyek esetén az európai államok jobban függenek Oroszországtól mint fordítva - fejtegette. Ezek közé tartozik az autók, mindenekelőtt a használt autók, illetve bizonyos ruhaneműk exportja. Az autók bevitelének tilalma szakértők szerint súlyosan érintheti a magyarországi autógyártó üzemeket.

A tanácsadó - még az EU-s lépések élesítése előtt - azt is elárulta, hogy a gazdasági minisztérium már összeállította az importtilalom alá eső termékek listáját. Dmitrij Medvegyev miniszterelnök korábban kilátásba helyezte az európai légitársaságok tranzitjáratainak kitiltását az orosz légtérből, amivel súlyos költségtöbblettel járó kerülőre kényszeríthetik a repülőgépeket.

Putyin váratlanul elrendelte a távol-keleti orosz katonai alakulatok ellenőrzését, beleértve esetleges szállításuk lehetőségét az ország nyugati részébe. Elemzők szerint ezzel igyekszik fenntartani a katonai nyomást Ukrajnán. A védelmi tárca szerint a felülvizsgálat jövő csütörtökig tarthat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

juliann, 2014.09.12 18:59

@matyi2010: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/great-wall-erster-china-autobauer-mit-eu-werk-4101850.html
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

juliann, 2014.09.12 18:32

@matyi2010: A német autógyár biztos hogy nem ad el,de a KINAI kereskedelmi cég hova adja el ,abba senki sem tud beleszólni !!!
Föleg akkor nem ,ha volt három hónapig """használva""" !!!
Ha futott ezalatt EGY kilóméter ,akkor is HASZNÀLT AUTÒNAK minösül !!!

Az autógyár nem sértett embargót !!!
IGY VAN ???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

traktoros, 2014.09.12 17:46

Kvra unom már ezt az oroszozást.Nem ők ütnek ki,hanem a EU ökör szankciói.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2014.09.12 17:28

@juliann: Világos, nincs is ezzel baj.

A hozzászólásom arra vonatkozott, hogy szerintem a német autógyártók nem akarják majd kijátszani az EU embargót Kínában gyártott autókkal, ez technikailag sem éri meg nekik.
Viszont a kínai tulajdonú gyártók nagyon agresszíven igyekeznek benyomulni az így felszabaduló piacra.
Az EU mindenképp többet veszít ezen mint Oroszország. Legfeljebb Skoda, Dacia Duster vagy Logan helyett kínai Great Wall-lal járnak...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2014.09.12 17:07

az orosz gazdaság ugyan kisebb, mint az eu, azonban ezt kompenzálja, hogy ők bárhová eladható olajat exportálnak, európa viszont az orosz piac elvesztése esetén máshová el nem adható feldolgozott termékeket.
így hát kb szimmetrikus a hatás, azaz összességében ugyanannyi kárt okoz az eu-nak, mint az oroszoknak a szankciósdi.

persze európán belül nagy különbségek vannak, a mi régiónkat igencsak rosszul érinti a bojkott, míg a nyugati országok alig veszik észre.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html