Ledobja az autósbombát Németország

Támogatási programot indít a német kormány elektromos meghajtású autók vásárlására - jelentették be szerdán Berlinben.
MTI, 2016. április 27. szerda, 12:43

Az elektromos autókra 4 ezer eurós, a plug-in hibridekre 3 ezer eurós árkedvezmény jár. Nettó 60 ezer eurós listaár felett nincs kedvezmény.

A 600 millió eurós program mellett 300 millió eurót fordítanak a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, és 100 millió eurós beruházással legkevesebb 20 százalékra emelik az elektromos autók arányát az állami autóflottában. Az állam és a gyártók által fele-fele arányban finanszírozott programmal az elektromos autók aránya elérheti az 1 százalékos "kritikus tömeget", aminek révén állami segítség nélkül folytatódhat az elektromobilitás terjedése - mondta Alexander Dobrindt közlekedési miniszter.

A program a német ipar erősítését is szolgálja, célja a hazai kutatás-fejlesztés és gyártás ösztönzése, de versenysemleges, külföldi gyártók is részt vehetnek benne - tette hozzá Sigmar Gabriel gazdasági miniszter. A program májusban indul, és a források kiapadásáig vagy legkésőbb 2019-ig tart.

A nagyjából egymilliárd eurós program a német ipar erősítését is szolgálja, célja a hazai kutatás-fejlesztés és gyártás ösztönzése, de versenysemleges, külföldi gyártók is részt vehetnek benne - tette hozzá Sigmar Gabriel alkancellár, gazdasági miniszter. Eddig a német gyártók, a BMW, a Daimler és a Volkswagen jelezte, hogy csatlakozik. Németországnak az elektromobilitásban nemcsak a gyártást, hanem a piacot tekintve is vezető szerepre kell törnie. A támogatási program hozzásegít ahhoz, hogy "tömegcikké" váljék az elektromos autó, a német cégek az élre kerüljenek a harmadik és negyedik generációs akkumulátorok fejlesztésében és visszahozzák a Távol-Keletre áttelepített termelést Németországba.

Arra a kérdésre, hogy miért kell az adófizetők pénzéből a jómódú fogyasztókat támogató programot indítani, azt mondta: minden német közös érdeke, hogy hazájuk "sikeres ipari ország" legyen, mert csak így lehet megőrizni a jólétet, a társadalmi és ökológiai vívmányokat. Az autóipar az elektromobilitás és digitalizáció révén forradalmi átalakuláson megy keresztül, és egyáltalán nem biztos, hogy tíz év múlva is azok lesznek az ágazat meghatározó szereplői, akik most.

Németországban a 0,5 százalékot sem éri el az elektromos vagy hibrid meghajtású kocsik száma. Tavaly mintegy 25 ezer tisztán elektromos meghajtású és 130 ezer hibrid autót tartottak üzemben. A kormány 2009-ben elfogadott elektromobilitási fejlesztési stratégiájában azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ra egymillióra emelkedjék a részben vagy teljesen elektromos meghajtású autók száma.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

antitroll, 2016.04.28 13:51

@atombandi:
Közben meg időszakosan annyi zöld energiát termelnek, hogy nem tudnak vele mit kezdeni. Kis híján összeomlott 2014-ben több alkalommal az európai egységes elektromos távvezeték hálózat miattuk.
Egyébként egyetértek, a németeket nem kell félteni, megoldják. Ha kell pénzzel.
Ne felejtsd el, hogy ez a támogatási összeg egységnyi autóra számolva nagy. Magyarország nagyságrendjében is nagy. A németek esetében pitiáner, inkább jelzés értékű. Szóval pláne nekünk nem kell értük aggódni... :-)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2016.04.27 22:00

@Rodent:
senki nem mondta, hogy nem fogják tudni megoldani. van ott pénz dögivel. az osztrákok is megvannak atomenergia nélkül, cserébe drágább az áram náluk, importálnak is, mint a kisangyal. ha ettől ők jól alszanak, akkor legyen.

attól mert németek csinálják egy hirtelen beszartunk az atomtól hangulat következtében, attól még lehet hibás döntés. az események fényében, miszerint addig meg folyamatosan építették és bővíteni akarták inkább kifejezett rossz döntésnek tűnik.

vagy a németek tévedhetetlenek lennének? szereztél is ezzel a kijelentéssel pár széljobbos like-ot...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2016.04.27 21:20

@atombandi: Azt hiszem a nemetek meg tudjak oldani ezt is :)

Erdekes, hogy a sok magyar baromi okos, mindig meg tudja mondani a tutit mindenki masnak, kozben meg 25 evvel le van maradva a nyugati orszagoktol.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2016.04.27 17:54

@RealMan:
különösen vicces lesz, miután bezárják az erőműveiket, hogy miből fogják feltölteni azt a rengeteg autót?

http://mno.hu/energia/rekordmagas-az-aram-ara-nemetorszagban-1226129

bár ez 2014-es cikk, azóta csak rosszabb lett a helyzet...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2016.04.27 14:37

Na, elkezdődött - egyelőre szerény mértékű a támogatás, de támogatás.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html