Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Nagy-Britannia utolsó játékmaci-gyártója, a Merrythought növeli tudta Európán kívüli exportját annak köszönhetően, hogy a britek többsége az uniós kilépés mellett döntött az erről szóló tavalyi népszavazáson - tudósított a Financial Times. A vállalat bevétele 325 ezer fontra (117 millió forint) nőtt 2016-ban az egy évvel korábbi 270 ezerről.

A növekedés a brexit miatt gyengélkedő fontnak és az erősödő külföldi vásárlói érdeklődésnek köszönhető. A cég, amely főként nagykereskedőknek értékesít, tíz százalékkal növelte saját bolti eladásait az EU-n kívüli országokban. A vállalat vissza akar térni az Egyesült Államok piacára és megcélozta Ausztráliát és Kínát is - az utóbbi országban jól teljesítenek a brit luxusmárkák.

Sok millió dolláros macik

A játék macik fontos gyűjtői termékek. E kedves kis részpiac talán legismertebb cége a német Steiff játékgyártó cég. Egy maci, amelyet a Steiff és a Louis Vuitton luxuscikkgyártó vállalat dobott piacra 2000-ben 2,1 millió dollárért cserélt gazdát egy monacói jótékonysági árverésen.

A német cég egyik hagyományos macija, amelyet 1905-ban készítettek és Teddy Girlnek hívnak, 110 ezer fontért (40 millió forint) került egy japán üzletember tulajdonába 1994-ben.

Jubileumi maci

A Merrythought, amelyt WG Holmes alapított 1930-ban, immáron a tulajdonosok negyedik generációjának irányítása alatt áll. Egyik macijuk, amelyet Erzsébet királynő 90. születésnapjára készítettek tavaly, 259 fontért (95 ezer forint) kapható. A vállalat abban bízik, hogy a növekvő kínai bérköltségek miatt drágulnak az ázsiai országban készülő filléres macik, ami felkeltheti a vevők és a gyűjtők érdeklődését a drágább, de hosszabb családfát felmutató, patinás, brit játék macik iránt.