Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Kész az első teljes lengyel autósztráda: az A4-es pályán a német határtól Ukrajnáig lehet autózni. A hiányzó 41 kilométeres szakaszt Rzeszów és Jaroslaw között éppen a katolikus ifjúsági világtalálkozó előtti napokban, július végén adták át. Az utat ugyan már használhatják az autósok, de még nem fejeződtek be teljesen a munkálatok. Egy két kilométeres szakaszon nagyjából augusztus végéig mindkét irányban csak egy sávon lehet utazni.

A szemben a magyarországi autópályákkal a lengyel sztráda nem teljesen fizetős. A Wroclaw-Gliwice szakasz használatáért (162 kilométer) 16,20 zlotyt (1160 forint), a Katowice-Krakkó (62 kilométer) útvonalért 20 zlotyt kell kicsengetni, a többi rész egyelőre ingyenes.

A 672 kilométer hosszú lengyel sztráda az első és egyelőre az egyetlen egybefüggő autópálya az országban. Mint minden fontosabb autóútnak, ennek is az Euro 2012-re, azaz a labdarúgó EB-re kellett volna elkészülnie. Végül addigra csak a nyugati, a német határnál lévő szakasz épült meg és egy kicsi rész Krakkótól keletre.

A további sztrádákra még várniuk kell a lengyeleknek és a turistáknak. Még két autópályán folynak munkák: az ország északi és déli részét összekötő A1 a Lódz környéki építkezés miatt késik. Wroclawból már lehet Varsóba vagy északra, a Hármasvárosba utazni a sztrádán, de a déli részen nagy lyuk tátong. A tervek szerint legkésőbb 2019-re elvégezhetik a hátra lévő útépítés nagyját, de a czestochowai részre még ennél is tovább kell várni.

Nagyobb részben (a német határtól a varsói elkerülőútig) 2012 júniusa óta használható az A2-es. Optimista becslések szerint a Varsót délről elkerülő szakaszt 2020-ig fejezik be. Az ukrán határig épülő maradék 133 kilométer elkészültének még határideje sincs.