Moszkva még rövidebb pórázra köti a médiát

Az orosz dumán átment az a törvényjavaslat, amely a külföldiek tulajdonrészesedését korlátozná a médiában.
Index.hu, Napi.hu, 2014. szeptember 26. péntek, 16:54

Az orosz dumán átment az a törvényjavaslat, amely az orosz médiumokban 20 százalékra korlátozza a külföldiek engedélyezett tulajdonrészesedését. A most elfogadott javaslat ezt most a nyomtatott sajtóra is kiterjeszti. Az eddig érvényben lévő törvény értelmében a külföldi tulajdonrész 50 százalékot érhetett el a rádiókban és a televíziókban, a lapoknál viszont egyáltalán nem volt ilyen korlátozás.

A törvénymódosítással egyúttal megtiltották nemcsak a külföldieknek, hanem a kettős állampolgároknak is, hogy Oroszországban bármilyen tömegtájékoztatási eszközt alapítsanak.

Az orosz sajtótörvény módosítása 2016. január 1-én lép hatályba, de a tulajdonosoknak 2017. február 1-re kell az új szabályozáshoz alkalmazkodni.

A jogszabály nem vonatkozik a Független Államok Közösségében és az azon kívül is fogható Mir nevű orosz nyelvű televízióra és az orosz-fehérorosz szövetségi állam televíziós társaságára - írja az Index.

Számos oroszországi nyomtatott sajtóterméket, illetve elektronikus médiát ugyanakkor komolyan érint a korlátozás. Az SZTSZ szórakoztató kereskedelmi televízióban 37,9 százalékban tulajdonos a svéd MTG Group. Az egyik legbefolyásosabb orosz napilap, a Vedomosztyi részvényei a finn Sanoma Independent Media, a Dow Jones és a brit Financial Times Group között oszlanak meg. A Forbes amerikai magazin a német Axel Springer kiadóé. A Metro című ingyenes napilap orosz változatának társtulajdonosa a vele azonos nevű svéd cég.

HOZZÁSZÓLÁSOK