A szakszervezetek és a munkáltató között továbbra sincs megegyezés a bevezetés előtt álló éjszakai műszakért járó fizetésről, a metróvezetők és a személyzet ezért döntött az újabb munkabeszüntetés mellett.

Szerda este 18.30-kor az összes metróállomás bezár, a közlekedés csütörtökön napközben is szünetelni fog a metropoliszban, és várhatóan majd csak pénteken, a késő délelőtti órákban áll helyre. Az előző sztrájkot alig egy hónapja, július 8-án és 9-én tartották.

A London Underground 200 fontos extra hozzájárulást ígért a metróvezetőknek az éjszakai műszakra, az állomáson dolgozóknak pedig 500 fontot, valamint ígéretet tett arra, hogy bevezeti a 32 órás, négynapos munkahetet. Az alkalmazottakat tömörítő négy szakszervezet azonban elutasította az ajánlatot, és egységesen a sztrájk mellett döntött.

A szakszervezetek azt hangoztatták, hogy az éjszakai műszak rendkívül rossz hatással van a munka és a magánélet közötti egyensúlyra, és az éjszakai munkára vonatkozó szabályok miatt előfordulhat például, hogy egy metróvezető vasárnap reggel 8-kor fejezi be a munkát, hétfőn pedig újra szolgálatba kell állnia. Így csak a vasárnap áll rendelkezésre a pihenésre, ami a szakszervezetek szerint nem elegendő egy éjszakai műszak után.

A London Underground eljuttatta a munkavállalókhoz az új beosztástervezet, amelyből a vállalat szerint az derül ki, hogy a személyzetnek ugyanannyi hétvégén kell dolgoznia, mint eddig, vagy még kevesebbszer. Aki pedig elzárkózik az éjszakai munkától, annak nem kell vállalnia.

Szakértők szerint a London Underground viszonylag új vezetése tapasztalt az üzleti ügyekben, de a közlekedésben nem. A szakszervezetek állítólag már napokkal ezelőtt felálltak a tárgyalóasztaltól, de nem véglegesen. A brit fővárosban szeptember 12-én indulna az éjszakai metróközlekedés.