Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
Az autógáz (liquefied petroleum gas - lpg) meghajtású járművek sorsa kérdésessé válhat más alternatív üzemanyaggal hajtott járművek előretörése miatt. Az uniós szabályozás ugyan technológiasemleges állásponton van, s nem tesz különbséget alternatív üzemanyagok között, a következő évtizedtől szigorodó kibocsátási szabályok miatt az lpg-hajtású járművek háttérbe szorulhatnak - írta az energetikai szakportál.
Egyelőre Európában a legszélesebb körben használt alternatív üzemanyag az lpg; a gázzal hajtott járművek aránya évente 5-8 százalékkal nő - derül ki a Európai Lpg Szövetség (AEGPL) adataiból. Az Európai Alternatív Üzemanyag Megfigyelőközpont (EAFO) adatai szerint az lpg-hajtású személyautók száma 2011-ben érte el a tízmilliós darabszámot - ma 12 millió ilyen autó található az uniós tagországokban, valamint Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában, Svájcban és Törökországban.
Kapcsolódó
A legtöbb jármű, négymillió darab - a teljes mennyiség 35 százaléka - Törökországban található. Európában még Lengyelországban (és Olaszországban található egymillió darab feletti flotta. Őket követi Németország és Görögország, mintegy fél-fél millió járművel. A hatodik legnagyobb piac (200 ezer dara) Franciaország.
A töltőinfrastruktúra alapján szintén Törökország áll az élén, ami a töltőállomások számát illeti: tízezret meghaladó állomással.
A kormányok legtöbbször jövedékiadó-kedvezményt vagy visszatérítést nyújtanak.
Az Európai Bizottság (EB) technológia semlegesen álláspontot képvisel az alternatív üzemanyagokat illetően; egyiket sem helyezi a másik elé - írta a portál kérdésére a bizottság. Az alternatív üzemanyagok (töltőinfrastruktúrájának terjedését) szabályozó 2014/94-es uniós irányelv azért nem határoz meg egy minimum lpg-töltőállomás számot, mivel ennek az üzemanyagnak már van piaca.
Az lpg durván 10-12 százalék szén-dioxid-csökkentési lehetőséget rejt magában, ám széleskörű stratégiát nem alapoznak rá - mondta a portálnak Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke.
Egyfelől a gyártókon múlik, hogy továbbra is kínálnak-e OEM plg járműveket, másrészt az alkatrészgyártókon, hogy kínálnak-e az új közvetlen befecskendezésű járművek átalakításához szükséges szetteket - írta az EB. A végső döntés pedig a tagországoké.
A Napi.hu együttműködik az NRGReport.com portállal.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.