A Bertelsmann SE nettó nyeresége 35 százalékkal csökkent 2014-ben az egy évvel korábbihoz képest, részben rendkívüli kiadások, részben befektetések költségei, részben néhány olyan egyszeri bevétel elmaradása miatt, amelyek tavaly növelték a profitot - jelentette a MarketWatch. Európa legnagyobb médiavállalkozásának nettó eredménye 573 euró volt.

Ennek hátterében részben az állt, hogy a cég tulajdonában lévő magyarországi RLT Klub tévécsatornát (amely az RTL Group tagja) egy csapásra veszteségessé tette a reklámadó, s ezért a vállalkozás értékét 95 millió euróval csökkentették. Az EBITDA ennek ellenére 2,7 százalékkal, 2,37 milliárd euróra kúszott fel - ez az utóbbi hét év legjobb üzemi szintű eredménye -, miközben az árbevétel 3,1 százalékkal, 16,7 milliárd euróra nőtt.

A Bertelsmann az elmúlt években gyorsan bővítette digitális médiaportfólióját és profiljába felvette az elektronikus oktatási vállalkozásokat is. Tavaly 1,6 milliárd eurót fektettek be olyan beruházásokba, amelyektől a jövőben növekedést remélik - 2013-ban kétmilliárd eurót költöttek erre a célra.

A cégvezetés várakozásai szerint az új szakterületeknek köszönhetően középtávon elérhetik az évi 20 milliárd eurós árbevételt és az EBITDA-ráta 15 százalékra mehet fel a jelenlegi 14,2 százalékról. Nem adták fel azt a célt sem, hogy a nettó profitot egymilliárd euróra növeljék. Bizakodásukat megalapozhatja, hogy az RTL Group online videomegtekintései 36 millióra ugrottak 2014-ben az egy évvel korábbi 17 millióról. Ezzel ez a szolgáltatás a negyedik a Google, a Facebook és az AOL hasonló vállalkozása után.